Tři jídla během letu i odšroubované sedačky. Chris Pronger přibližuje cestování v NHL

Představte si dvoumetrového, stokilového hokejistu, jak je v komerčním letu napasovaný na prostředním sedadle. I takové bylo cestování hokejistů na zápasy NHL. Chris Pronger přibližuje, co všechno je s létáním spojené a jak je pro hráče náročné.

i Zdroj fotografie: St. Louis Blues
                   

Život hokejistů působících v NHL, to nejsou jen tréninky a zápasy, ale také hodně cestování. „Pro tělo je to opravdu náročné. Ale rozhodně to byla jedna z nejpříjemnějších věcí na působení v NHL. Poznávání spoluhráčů v těchto prostředích bylo skvělým způsobem, jak budovat týmovou chemii,“ prozradil na Twitteru Chris Pronger, který se po finančních problémech hráčů zaměřil právě na cestování v průběhu sezóny. Člen Triple Gold Clubu přidal opět i řadu zajímavých historek.

Tým NHL v komerčním letu? Nic zvláštního

„V mé nováčkovské sezóně v roce 1993 jsme létali komerčními lety a jako nováček jsem měl samozřejmě za úkol sedět většinou uprostřed,“ uvedl Chris Pronger, pro něhož to se 198 centimetry a 110 kilogramy rozhodně nebylo jednoduché. S postupem času hokejisté vymysleli svérázný způsob, jak se s nedostatkem místa vyrovnat.

iZdroj fotografie: Michel Gilliand / Creative Commons / GFDL 1.2

„V St. Louis jsme používali letadla společnosti TWA, než ji koupil American. Byla to prostě normální stará letadla. Takže jsme si s sebou brali klíč a šroubovák na odšroubování sedadel, abychom si mohli natáhnout nohy. To byl náš způsob, jak sedět v první třídě,“ vzpomíná s úsměvem Pronger a přidává další zajímavost. „Vždycky mi připadalo legrační, že jsme do arény a z arény chodili v oblecích a po nástupu do letadla se převlékli do šortek a trička,“ prozradil bývalý obránce Hartfordu, St. Louis, Edmontonu, Anaheimu a Philadelphie.

Právě v dresu Flyers zakončil v roce 2011 svou bohatou kariéru. „To už jsme využívali charterové lety se sedadly v první třídě a karetními stolky. Rozhodně to byla vítaná změna a něco, co nám umožnilo lépe a rychleji se zotavit,“ podotkl člen hokejové síně slávy. A co podle něj bylo na cestování nejnáročnější? „Není to ideální pro odpočinek a regeneraci. Změny času, jet lag, dlouhé sezení – nezní to těžce, ale opravdu se to sečetlo,“ přiznal Chris Pronger a dodal, že právě regenerace je v průběhu sezony velmi důležitá.

iZdroj fotografie: Philadelphia Flyers

Jídlo v letadle? Hned tři dávky

„Pro regeneraci je zásadní také jídlo. Moje váha mohla během jednoho dlouhého výjezdu kolísat o 5 kg a v průběhu sezóny až o 10 kg! Musel jsem se opravdu zaměřit na své stravovací návyky, abych si udržel tělesnou hmotnost v normálním pásmu. Během cesty letadlem jsem obvykle snědl dvě až tři jídla. Jedno při nástupu do letadla (steak), další pak jakmile jsme byli ve vzduchu (kuřecí) a pokud jsme letěli déle než 2 hodiny, tak většinou další steak, abych si dodal bílkoviny a živiny potřebné k regeneraci,“ popsal svůj jídelníček v letadle Pronger.

V NHL odehrál osmnáct sezón a může tak porovnávat, pro které týmy bylo cestování náročnější. Nejlépe je na tom, co do vzdáleností, podle něj Philadelphia. Do New Yorku a Washingtonu jsme jezdili vlakem Amtrak, do Newarku na zápas s Devils pak autobusem. Let do Pittsburghu zabral 45 minut a na Long Island možná 20 minut. A teď to porovnejte s hraním v Anaheimu. Uff,“ přiblížil své zkušenosti ze závěru kariéry. Proč zmiňuje Ducks? Protože k většině zápasů v západní konferenci to mají letadlem minimálně tři hodiny.

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Jan Vildmon

Zobrazit další články