Česká fotbalová reprezentace mění po téměř deseti letech pro nadcházející ročník Ligy národů svůj znak. Nové logo má být završením oslav 120 let českého fotbalu.
Znak navazuje na předešlý, který národní tým užíval téměř dekádu. Lva, který je tradičním symbolem fotbalové reprezentace a jedním ze symbolů obsaženém v malém i velkém státním znaku, doplní decentní úpravy ve vrchní části loga. Tvůrcem loga je Aleš Mička z reklamní agentury VMLY&R, který vycházel jak z minulých reprezentačních znaků, tak z erbů, které se používali v době Přemyslovců.
Nový znak souvisí také se změnou vizuální identity, kterou svaz chystá představit v nadcházejícím roce. „Do červnových zápasů v elitní úrovni Ligy národů už tedy národní tým půjde v „novém“. Tehdy si také příznivci reprezentace budou moci pořídit nový merchandising, na který také budeme klást velký důraz,“ uvádí na svém webu, kde odpověděl na nejfrekventovanější možné dotazy fanoušků.
Jedním z nich je i výsledná cena, kterou FAČR zaplatila za nové grafické identity FAČR, národního týmu, projektu Náš fotbal a futsal. „Celkové finanční náklady za kompletní rebranding všech zmíněných značek dosáhly 826 tisíc korun bez DPH,“ zní ze svazu. Na změnu reagovaly i výrazné reprezentační tváře. Podle zástupce kapitána Vladimíra Coufala, který obléká dres anglického West Hamu, jde o kladnou změnu.
„Mám z toho pozitivní dojem. Erb je hezčí a lev se mi zdá takový víc český a zároveň bojovnější,“ prohlásil v listopadu, kdy hráči poprvé nový erb viděli. Sparťanský středopolař David Pavelka ocenil, že nový znak navazuje na českou historii. „Líbí se mi, že podoba znaku vychází i z historie. Jsem trošku konzerva, takže nemám rád velké změny. A v tomto případě to revoluční proměna není. Každopádně logo teď na mě působí modernějším dojmem. Je dobře, že se to zase trošku osvěží,“ dodal.