Tyto potraviny vás ochrání před infarktem! Máte je ve svém jídelníčku?

V naší moderní a uspěchané době jsou případy infarktu stále častější a častější. A právě proto vznikají neustále nové studie, které zjišťují, jak riziko infarktu snížit. A podle nich vám s tím pomůže těchto šest potravin.

Granátové jablko prodlužuje život.

Infarkt myokardu je způsoben náhlým přerušením krevního zásobování některé části srdce. V podstatě dochází k ucpání některé tepny, kterou potom nemůže dál proudit krev a nastává zástava. Takové děsivé srdeční příhodě se dá ale velmi snadno předejít, a to dodržováním zdravého životního stylu. Kromě omezování chronického stresu, nezdravých jídel a nedostatku pohybu, vám život mohou zachránit některé konkrétní potraviny. Kromě obecného vlivu na naše zdraví mají totiž perfektní schopnost pročišťovat naše cévy, díky čemuž krev může neustále plynout a vy se nemusíte bát, že se někde „zasekne“.

 

Každý den jezte jednu z těchto potravin

Srdeční infarkt sice zní jako nemoc, která může postihnout jenom nějakého přepracovaného magnáta, který místo snídaně vykouří cigaretu a vypije dvě kávy. Není to ale tak úplně pravda. Ačkoliv jsou toto určitě aspekty, které zvyšují riziko infarktu, ten může potkat naprosto kohokoliv. V posledních letech mladších žen i mužů, stižených infarktem přibývá! S těmito potravinami mu ale můžete předejít.

  1. Granátové jablko

Exotická potravina, kterou byste na svém talíři měli uvítat. Je totiž naprostým požehnáním pro naše zdraví. Granátové jablko dokáže kromě jiného snížit krevní tlak a odstranit vysoký cholesterol. Pročistí tak vaše cévy a ochraňuje je před aterosklerózou. Ne nadarmo se říká, že granátové jablko zaručuje dlouhověkost.

 

  1. Skořice

Koření plné antioxidantů a zdraví prospěšných látek – tak přesně to je skořice. Napomáhá našemu tělu lépe trávit a tím také snižovat vstřebávání sacharidů z potravin do organismu. Studie prokázala, že takto dokáže snížit hladinu cukru v krvi až o 30%. Z krve umí také odplavit nadbytečné tuky a snížit hladinu cholesterolu. Ochraňuje cévy a žíly a prodlužuje jejich celkovou pružnost.

 

  1. Chřest

Je nízkokalorický a má očistné účinky. Detoxikovat umí nejenom střeva, ale také cévy, ve kterých se může ukládat cholesterol nebo tuk. Svými účinky stimuluje krvetvorbu a zlepšuje zásobování mozku a dalších orgánů kyslíkem. Dále posiluje srdce a také imunitní systém.

Chřest stimuluje krvetvorbu.
  1. Brokolice

Zelená zelenina, kterou neodmítají jenom děti, ale v mnoha případech také dospělí. A dělají velkou chybu. Brokolice totiž obsahuje vysoké procento vitamínu K, který v těle dokáže uhlídat zdravou hladinu cholesterolu. Kromě toho bylo studiemi prokázáno, že posiluje srdce.

 

  1. Spirulina

Spirulina u nás není jako potravina příliš známá, spíše si ji asi vybavíte jako doplněk výživy. To je ale škoda, protože tato sinice, pozor nejedná se o řasu, obsahuje mnoho vitamínů a bílkovin. Zvyšuje obranyschopnost organismu a tedy i odolnost proti infarktu. Umí rovněž regulovat hladinu krevního cukru a tlaku v krvi, poradí si i cholesterolem v cévách.

 

  1. Květák

Podobně jako brokolice, i květák umí snižovat nadměrný obsah cholesterolu v cévách a tím je pročišťovat. Důvodem je vysoký obsah vitamínu K a C. Krevní cévy a tepny jsou zdravější a pružnější delší dobu, eliminováno je také riziko vysokého krevního tlaku.

Květák obsahuje hodně vitamínu K.