Připadáte si jako Otesánek? Pokud máte neustále hlad, je něco v nepořádku

Trápí vás neustálé návaly hladu? Potom vám vaše tělo říká, že je něco v nepořádku. Podívejte se na tyto tři nejčastější důvody, proč máte pořád hlad jako vlk, i když normálně jíte.

To, že máte stále hlad, něco znamená. Zjistěte co.

Hlad je pocit, který vyvolává náš organismus v případě, že má nedostatek potravy. Spouští ho nedostatek glukózy v krvi a rovněž některé hormony, jejichž hladina s nedostatkem potravy kolísá. To způsobuje, že trávící soustava vysílá do mozku informace o tomto strádání a ten na nastalou situaci upozorní vás kručením v břiše. Někdy se ale může stát, že tento proces nastane příliš krátkou dobu po nasycení – a co to potom znamená? Znamená to, že děláte nějakou chybu, na základě které, si vaše tělo myslí, že máte přijmout další potravu. Podívejte se, čím takové návaly hladu mohou být způsobené, a jak se jim vyhnout.

 

Nesnídáte kvalitně

Ano, i v tomto případě uslyšíte otřepanou větu, že „Snídaně je základ dne.“, protože tomu tak opravdu je. Po ránu potřebujete dodat tělu energii vydatnou a vyváženou snídaní, v opačném případě si totiž začne onu energii chtít vybrat jinde. Vás pak budou trápit chutě na sladká, mastná a tučná jídla, která dodají prázdné kalorie, ale tělo naplní rychlou energií. Snídaně je důležitá rovněž v boji proti stresu a únavě. Aby ale takto účinkovala, je nutné hledět i na její nutriční hodnoty. Měla by být bohatá na bílkoviny a sacharidy, takže přímo skvělou volbou jsou obilné kaše, cereální pečivo a ovoce.

 

Nedodržujete pitný režim

O pitném režimu a jeho dodržování se toho hodně napovídá. Faktem ale zůstává, že přesně stanovené hodnoty, kolik byste toho měli za den vypít, nejsou. Přibližně by se sice dalo říct, že žena by měla vypít kolem 2 až 2,5 litru za den a muž 3 až 3,5 litru za den, ale jedná se o opravdu přibližná čísla. Při sportování a dalších náročnějších aktivitách, je potřeba příjem tekutin navýšit – o kolik ale záleží na druhu činnosti, její namáhavosti a délce. Všechno je to tedy velmi individuální. Ale nyní, jak pitný režim souvisí s pocity hladu. To, že hlad je občas jenom převlečená žízeň je totiž více než pravdivé. Když nebudete přijímat dostatek tekutin, tak tělo bude unavené a tím pádem bude vysílat mozku signály, že potřebuje dodat energii jídlem. Abyste se tomu vyhnuli, vypijte před každým jídlem zhruba jednu sklenici čisté vody. Uvidíte potom sami, jestli máte skutečně hlad nebo se jednalo jenom o žízeň, která to zkoušela vzít oklikou.

Před každým jídlem se zkuste napít sklenice vody.

Opomíjíte vlákninu

Vláknina představuje významnou složku naší potravy, která má vliv na naše trávení. A nejen na něj. Potraviny bohaté na vlákninu dokážou zasytit na mnohem delší dobu a rovněž jejich trávení a následné vylučování je snadnější a nezatěžuje trávící soustavu. Každý den byste měli sníst přibližně 30 gramů vlákniny, kterou najdete například v ovoci, zelenině, ale i obilovinách, luštěninách či semínkách. Z hlediska obilovin se zaměřte spíše na výživnější a na vlákninu bohatší celozrnné potraviny, žitné, ječné nebo špaldové. Své jídlo můžete obohatit o vlákninu i tím, že nahradíte běžné přílohy kuskusem, bulgurem či pohankou.

Na vlákninu je bohatá i rýže.