Nemůžete usnout? S tímto trikem z americké armády zaberete do 2 minut!

Dostatek kvalitního spánku vám může přinést samé zdravotní výhody - budete méně ohroženi stresem, zlepší se vám paměť, prodloužíte svůj život, zvýšíte svůj výkon a snadněji si udržíte svou váhu. Podívejte se, jak dosáhnout rychlého usnutí a tedy i delšího spánku bez léků.

U spánku je důležitá nejen jeho kvantita, ale také kvalita.

Kvalitní spánek je pro naše zdraví velmi důležitý. Organismus bez dostatečné psychické i fyzické regenerace není schopen pořádně pracovat, následkem čehož se dostavují nepříjemné důsledky. Bez dostatečného spánku budete podráždění, nesoustředění, budete dělat chyby, hladina stresu se zvýší, únava bude stále větší a vliv to bude mít i na vaše zažívání. Občas zkrátka nejde spát předepisovaných osm hodin denně a někdo ani tu možnost nemá, spát takto dlouho v kuse. Potom jsou tu ale tací, kteří by třeba i rádi a včas se ukládají, ale potom nemohou usnout, což jejich čas strávený spánkem značně zkracuje. Podívejte se, jak na nespavostí vyhrát a usnete během chvilky.

 

Správné prostředí je základ

Ještě před nějakým ukládáním se podívejte, jak vypadá vaše ložnice nebo pokoj, kde spíte. Je nutné, aby vás při spánku vůbec nic nerušilo, proto by v místnosti v noci měla být naprostá tma. Vědecky bylo dokonce prokázáno, že ti, kdo spí při světle, ohrožují své tělo obezitou. Dalším faktorem je teplota a vzduch v místnosti. Určitě je lepší usínat při nižších teplotách kolem 20°. Vzduch by neměl být zatuchlý, ložnice by měla jít větrat. Zapomínat byste neměli ani na hluk, který se k vám může dostávat z ulice nebo jiných místností v domě. Zkuste ho eliminovat. A nakonec se zamyslete nad svým pyžamem, ložním povlečením a postelí samotnou. Ve všem by vám mělo být příjemně, noční úbor by vás neměl škrtit nebo jinak omezovat, ložní prádlo byste měli pravidelně měnit a postel včetně matrace by vám měla vyhovovat. Pokud všechny tyto podmínky máte splněné, potom se podívejte na postup, jak usnout během pár minut.

V ložnici by vás nemělo nic rušit.
  1. Správná poloha a uvolněný obličej

S uvolňováním začněte od hlavy. Najděte si pohodlnou pozici – hlava by měla spočívat na polštáři, ruce volně podél těla, lehněte si tak, jak je vám příjemné. Vnímejte svůj dech a to, jak se zklidňuje, čím déle ležíte. Nesnažte se ho nějak vědomě ovládat, nechte ho prostě plynout. Začněte uvolňovat obličej. Povolte svaly, neusmívejte se, ležte s povolenou čelistí, vyvarujte se jakéhokoliv napětí. Jednoduše by šlo říct, abyste „vypnuli“ svůj obličej.

 

  1. Uvolněná ramena

Od obličeje se přesuňte ke svému krku a hlavě. Krk by měl v nejlepším případě spočívat na polštáři, není tedy nutné ho nějak zatínat a vypínat. Hlava je podepřená a poloha pohodlná. Stejně tak ramena. Leží volně podepřené matrací, ruce nechte tak, jak je vám pohodlné, uvolněně podle těla. Ramena spusťte jakoby je posuňte dál od uší. Společně s hlubokým dechem, by se vám tělem mělo postupně rozlévat teplo. To bude pokračovat i do dalších částí těla, které už bude snadnější uvolnit.

 

  1. Uvolněné nohy

Od krku a ramen přechází teplo a uvolnění do hrudníku, odkud se přesouvá do břicha. Dech se automaticky prohlubuje. Přes slabiny dojde tok energie až do vašich nohou. Ty nezatínejte, nevyvracejte, svalstvo povolte a zbavte napětí. Mějte je volně položené na matraci, nemusíte je přidržovat, jsou vaší plnou součástí a nyní jsou prohřáté a uvolněné. Celé vaše tělo je ve stavu naprosté relaxace a uvolnění. Jediné, na co se potřebujete soustředit, je váš dech. Žádné problémy k vám nyní nemůžou, všechno je vyřešené a v pořádku.

 

  1. Vypněte myšlenky

Posledním krokem k vysněnému spánku, je vypnutí myšlenek. Zbavte se všeho, co by vás mohlo rušit ve vlastní hlavě. Neřešte, co vás zítra čeká, nemyslete na termíny, organizační záležitosti ani nic podobného. Zkuste se od všeho oprostit. Pokud nedokáže zklidnit tok myšlenek a potřebujete svou mysl upnout nějakým směrem, potom si představte ideální místo. Jeho podoba je na vás – jedná se o vaše originální místo, kde se cítíte bezpečně. Pro někoho to může být les s potůčkem, pro někoho velké jezero, pro někoho hluk velkoměsta, pro jiného písečné pláže. Užívejte si svou přítomnost na tomto místě a nechte spánek, aby vás zaplavil.

Představte si své ideální místo a bude se vám snadněji usínat.