Jak po ránu nastartovat metabolismus během chvilky

Nastartuje svůj organismus hned po probuzení a připravte se na příval energie. Správně naladěný metabolismus vede k lepšímu spalování a trávení, což je nejen zdraví prospěšné, ale také příjemné.

Rána bývají krušná, začněte den správně.

Nejen naše mysl, ale také naše tělo se potřebuje po ránu pořádně probudit. Nastartování metabolismu má dokonce přímo klíčovou úlohu – bez jeho správného fungování budete unavení, bude vás neustále trápit chuť na sladké a mastné, bude vám často zima a budete tloustnout. Žádná z těchto reakcí organismu na zpomalený metabolismus není příjemná, tak si ráno vyčleňte chvilku na to, abyste ho rozjeli na plné obrátky. Potom budete mít dostatek energie, tělo bude správně trávit a vy si budete připadat dobře.

 

Zaskákejte si na trampolíně

Pokud vlastníte trampolínu a po ránu máte alespoň 5 minut k dispozici, potom toho využijte. Skákáním ze sebe setřepete spánek a nabijete se pozitivní energií. Rozproudí se vám krev v těle a vyplaví se i nějaký ten hormon štěstí. Kromě těchto aspektů, účinkuje skákání na trampolíně také na udržování zdravé štítné žlázy a správné proudění lymfatické tekutiny. Přičemž obojí má vliv i na metabolismus.

Skákání na trampolíně vás naplní pocitem spokojenosti.

Teplá voda s citrónem

Většina lidí si hned po probuzení připraví hrnek silné kávy a snaží se probudit. Jenomže takovým přístupem dosahuje efektu spíše opačného. Mnohem účinnější a zdravější je po ránu vypít hrnek teplé vody s čerstvě vymačkanou citrónovou šťávou, která pozitivně působí na trávící systém a rovněž metabolismus. Voda by měla být nejlépe pokojové teploty, ani ne horká ani ne studená. Pro lepší chuť můžete recept obohatit o lžičku medu, ze kterého získáte další látky pro vaše tělo.

 

Vajíčka ke snídani

Vejce představuje jednu z nejvýživnějších potravin vůbec. Obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek, které jsou obzvlášť po ránu skvělou volbou. A výborné je, že nezáleží na tom, jak si je přichystáte – jestli dáváte přednost vejcím naměkko nebo natvrdo, míchaným nebo jako volská oka. Ráno si vždycky dvě připravte a vychutnejte si je v klidu a bez spěchu. Takto vám dají naprosté maximum.

Volské oko, naměkko, natvrdo, míchaná nebo ztracená – výběr je na vás.

Vstaňte do 30 minut dříve

Zpočátku je toto řešení možná trochu bolestné, ale uvidíte sami, jak pozitivně se na vás projeví. Když vstanete dříve a všechno si v klidu připravíte, vaše tělo se harmonizuje. A to ve všech ohledech. K vylučování toxinů a odpadu bude docházet ještě v pohodlí domova, bez zadržování či přemáhání se v práci či po cestě do práce. Díky včasnému vyprázdnění se tento proces ustálí a již nebudete pociťovat problémy s vylučováním. A rovněž se zamezí zpětnému vstřebávání toxinů do těla.

 

Připravte si svačinku

Během dne by se mělo dodržovat jedení pěti jídel, z nichž dvě představují svačinky. Rozhodně nepodceňujte sílu a dopady tohoto jídla, protože v případě jeho vynechání dochází k jeho nahrazování nezdravějšími variantami. Buďte připravení a jakmile vás přepadne hlad, mějte po ruce svačinku. Připravovat si ji můžete ráno podle toho, na co máte zrovna chuť, nebo pokud jste nerozhodní, už večer předem. Určitě si ale přichystejte něco, na co se budete těšit ještě před obědem.

 

Vyzkoušejte Pět Tibeťanů

Někdo po ránu preferuje jógu, někoho spíše nadchnou Tibeťané. Cviky jsou jednoduché, a přitom velmi efektivní. Celkový sled všech pěti cviků po čase zvládnete pod 10 minut, zpočátku se ale připravte na trochu delší časový úsek. To ale jenom dokud si na cviky nezvyknete. Určitě je cvičte ve správném pořadí a dodržujte i jejich doporučené opakování, jedině tak dosáhnete kýženého výsledku. A tím je dostatek energie, rozproudění těla, probuzení a harmonizace.

Lahev vody pro váš den

Pitný režim dělá s naším tělem divy. Každý má samozřejmě trochu jiné limity a potřebuje jiné množství tekutin, aby byl dostatečně hydratovaný. Různé propočty, zde nejsou úplně relevantní. Sami určitě víte, jestli potřebujete pít hodně nebo málo. Důležité je ale na pitný režim během dne myslet. Proto byste si měli pořídit lahev na vodu, kterou můžete mít neustále při sobě. Klidně může mít menší objem, přičemž si ji několikrát během dne dopustíte. Vodu tak budete mít neustále čerstvou a metabolismus bude lépe pracovat.

 

Alespoň 20 minut posilujte

Než nad tímto bodem mávnete rukou z důvodu velké časové náročnosti, podívejte se, co všechno vám může přinést. Jak již bylo řečeno výše, tělo je po probuzení ospalé a unavené. Jakmile ho správně nastartujete, bude spalovat samo, a to nejen během dopoledne, ale během celého dne. Mnohem méně se budou ukládat tuky a tělo bude celkově lépe spalovat. Aby k tomu došlo, musíte ale ráno začít s posilováním. Můžete zvedat činky, zajít si do posilovny nebo alespoň na program vašeho rána zařadit tzv. HIIT trénink. Během něho v krátkém časovém intervalu dosáhnete maxima.

 

Hrníček zeleného čaje každé ráno

Pokud se vám výše zmíněné doporučení vypít po ránu vodu s citrónem z duše protiví, vyzkoušejte alternativu v podobě hrníčku zeleného čaje. Vysoké procento antioxidantů a zdraví prospěšných látek vám po ránu okamžitě dodá energie a nakopne vaše trávení tím správným směrem. Organismus bude lépe spalovat a trávit a vy se budete cítit dobře. Zelený čaj můžete pít i ochucený ovocnými příchutěmi, přičemž během dne byste měli vypít až 5 hrníčků.

Zelené čaje jsou plné antioxidantů.