Velice důležité věci, které možná nevíte o vysoce prospěšné keto dietě

Zdroj fotografie: Depositphotos

O takzvané keto dietě jistě již slyšel každý z nás. Není divu. Okolo výsledků této diety je opravdu hodně humbuku.

Ketogenní dieta je stravovací plán s vysokým obsahem tuku a nízkým obsahem sacharidů. Tím, že zbavíte své tělo sacharidů, což je preferovaný zdroj energie, donutíte ho místo toho používat tuk jako palivo. To způsobí, že játra vytvářejí ketolátky, které vaše buňky mohou využívat pro energii. Tomuto dlouhodobému stavu používání tuku na energii se nazývá být v ketóze.

Efektivní hubnutí

Pokud jde o hubnutí, je to opravdu účinné. Je to proto, že tělo spaluje hodně kalorií a přeměňuje tuky na energii. Díky vynechávání sacharidů navíc dojde k poklesu vody v těle. Vaše chuť k jídlu je otupělá tím, že jíte tolik potravin s vysokým obsahem tuku. Navíc vylučujete spoustu potravin a zužujete jejich rozmanitost. To vede k tomu, že jíte méně. Existuje několik věcí, které lidi překvapí. Pokud tedy uvažujete o tom, že tuto dietu vyzkoušíte na vlastní kůži, měli byste nejprve vědět několik věcí.

Zdroj fotografie: Pixabay

Nejdůležitějším faktem je, že nejde o stravu s vysokým obsahem bílkovin. Ačkoli by se tak vzhledem k k tomu, že jde o nízkosacharidovou dietu mohlo zdát. Určitě nejde o stravování, které by bylo snem každého milovníka masa. Navíc původně tato dieta neměla sloužit k hubnutí. Byla vyvinutá před sto lety k léčbě záchvatových poruch jako je epilepsie u dětí. Vliv na jiné zdravotní potíže se nepotvrdil. Není tak jasné, zda keto dieta léčí akné, zpomaluje známky stárnutí nebo je prevencí proti rakovině.

Strava nevyžaduje hodně bílkovin

Typické rozdělení poměru živin u ketogenní diety je 75 procent tuku, 20 procent bílkovin a 5 procent sacharidů. Takže, ačkoli si můžete v rámci diety vychutnat třeba středně propečený biftek, rozhodně nejde o dietu, při které budete konzumovat v první řadě maso. Primární zaměření diety je na tuk. Klíčové ve vaší stravě tak bude máslo, ořechové máslo a kokosový olej. Bohužel stále není jasné, zda existují dlouhodobá rizika konzumace takového množství tuku každý den. Problém s dodržováním této diety mohou mít vegetariáni.

Zdroj fotografie: Pixabay

Ačkoli se nejedná o dietu s vysokým obsahem bílkovin, může být pro vegetariány obtížné uspokojit potřebu bílkovin s omezením potravin jako jsou fazole nebo zrna. Zakázané je také ovoce. Keto dieta může mít vliv na trávení. Pokud vynecháte fazole a ovoce, ztratíte zdroje vlákniny a to může vést k zácpě. V neposlední řadě může být tato dieta velmi izolační. Nebudete moci absolvovat rodinné večeře nebo si dát na večírku občerstvení, protože hubnutí závisí na tom, že zůstanete v ketóze.