Proč je tofu tak populární a v čem je vlastně jeho přínos?

                   

Perex: Tofu je dnes velmi oblíbená potravina a na jídelníčku široké veřejnosti se objevuje stále častěji. Má spoustu zdravotních i praktických přínosů.

Zpracováním sójových bobů získáme hmotu, z níž se připravuje tofu – potravina bohatá na bílkoviny a zdravé tuky. Ta se v posledních letech těší stále větší oblíbenosti napříč celým světem, i když již není nejlepší známou náhražkou masa. Lidé, kteří na tofu stále nezanevřeli, si pochvalují její pozitivní dopady na organismus a snadnou přípravu.

Bohatý zdroj kvalitních bílkovin

Pro osoby, které nekonzumují maso a jiné živočišné výrobky nebo jejich příjem museli omezit může být tofu výborným alternativním zdrojem bílkovin. Podle studií má dokonce tato potravina nejkvalitnější protein z celé kategorie rostlinných zdrojů potřebných aminokyselin. Nejen že obsahuje prospěšné bílkoviny, má jich v sobě také vysoké množství.

iZdroj fotografie: Unsplash

Tofu chrání vaše srdce před cholesterolem

V poměrně nedávné době došlo k provedení testů a pozorování velkého množství osob, přičemž se ukázalo, že lidé, kteří alespoň jednou týdně jedli tofu, měli nižší riziko vzniku srdečních onemocnění. To by mohlo být úzce spjato s tím, že sója samotná obsahuje množství látek odbourávajících nezdravý cholesterol, obzvláště pak v oblasti srdce a tepen.

Ženy může ochránit před rakovinou prsu

Někteří lidé jsou stále přesvědčeni, že tofu obsahuje estrogen, čímž by mohlo napomáhat růstu nádoru v prsu, to je však mylná představa. Sója a produkty z ní v sobě ukrývají fytoestrogeny, což jsou svým složením zcela odlišné látky. Řadí se mezi ně i izoflavony, ty naopak vyrovnávají možství nejrůznějších hormonů v těle a mohou tak proces růstu nádoru zvrátit nebo zpomalit.

iZdroj fotografie: Pixabay

Snadno připravitelná zdravá bomba

Tofu je podle řady konzumentů velmi snadné na přípravu a je možné jej zakomponovat prakticky do jakéhokoliv pokrmu. Může být buď přílohou nebo hlavní složkou na talíři, je opravdu lehce dochutitelné a to na jakýkoliv způsob. Na talíři tak tak dostanete velké množství bílkovin, zdravého rostlinného tuku, vápníku a dalších tělu prospěšných látek.

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Pokorný

Zobrazit další články