Vyzkoušejte 4 cviky na krční páteř, které vás zbaví migrény i bolestí hlavy

Silné bolesti hlavy, migrény, tepání v oblasti spánků či vystřelování bolesti do ramenou, to jsou velmi časté projevy problémů s krční páteří. Se správně sestaveným cvičením mohou ale odeznít ještě dnes, podívejte se, jak na to.

Procvičte svou krční páteř s těmito cviky.

Sezení u počítače, kancelářská práce, hrbení nad telefonem. Přijdou vám tyto činnosti povědomé? Potom i vy můžete pociťovat nepříjemnou bolest v ramenou a pnutí v šíji. V dnešní době se jedná o poměrně častý problém, který se s věkem ještě zhoršuje. Dochází ke snížení hybnosti a strnulosti, která graduje s čím dál větší bolestí. Tento proces lze ale ještě zvrátit, a to pravidelným cvičením této sestavy, kterou dal dohromady odborník na krční páteř Bubnovský. Podívejte se, jak na ně.

 

Cviky na krční páteř vám nezaberou víc jak 15 minut denně

Výhodou těchto cviků je, že je můžete dělat naprosto kdykoliv. V pohodlí domova, při pauze v práci, po cestě domů autobusem. Jejich účinnost je přitom téměř zázračná. Ještě než se do nich ale pustíte, promněte si trochu krk, aby se zahřál. Jinak by mohl být ztuhlý a cviky by se vám nejen špatně dělaly, ale také by nebyly tak účinné. Pokud cvičíte doma, můžete vyzkoušet i nahřívací polštářek nebo teplý obklad. Když bude váš krevní oběh stimulovaný, bude se vám cvičit lépe. Během cvičení si hlídejte správné dýchání a jakmile by se bolest stupňovala, přestaňte.

 

  1. Cvik číslo 1 – Pohled na oblohu

Posaďte se pohodlně a srovnejte záda. Představte si, že je nad vámi obloha plná hvězd a vy se na ně chcete podívat. Jemně zakloňte hlavu a s pohledem upřeným nahoru s ní pomalu otáčejte ze strany na stranu. Opakujte 6x nalevo a 6x napravo. Netlačte hlavu dozadu silou jenom si ji jakoby kutálejte po ramenou houpavým pohybem.

Pohled na oblohu můžete trénovat i venku s opravdovou oblohou.
  1. Cvik číslo 2 – Fakír

Opět seďte hezky rovně, záda se vám nesmí prohýbat. Nad hlavou si z rukou udělejte stříšku – spojené dlaně budete mít přímo nad hlavou. Ruce jsou ohnuté v loktech. Hlavou otáčejte se strany na stranu, jako kdybyste se chtěli podívat doleva a potom doprava. Opakuje 6x na každou stranu.

 

  1. Cvik číslo 3 – Metronom

Představte si, že vaše hlava je velmi pomalý metronom. Posaďte se rovně a střídavě uklánějte hlavu ze strany na stranu. Na každém rameni by měla spočinout na dobu zhruba 10 vteřin. Nedávejte přitom rameno k uchu, nechte ho volně dolů. Opakujte 5x na každou stranu.

Hlavu uklánějte do strany lehce.
  1. Cvik číslo 4 – Jaro

Tento cvik spočívá opět v pohybu hlavou. Záda jsou neměnně rovná a hlava vytažená. Představte si, že vaše hlava je jako hlava želvy. Hlavu vystrčte dopředu, aniž byste pohnuli čímkoliv jiným než hlavou. Chvíli vydržte a poté hlavu zatáhněte „do krunýře“, až vám vznikne dvojitá brada. S hlavou hýbejte pouze dopředu a dozadu nepokládejte bradu na hrudník ani nezaklánějte hlavu. Opakujte 5x.