Nebaví vás cvičení, ale chcete hubnout? Začněte tancovat, spálíte za hodinu stovky kalorií

Zdroj fotografie: Depositphotos

Nudí vás rutinní cvičení v posilovně a hledáte nějaký zajímavější způsob, jak zhubnout nebo se udržet v kondici. Tanec je ideální volbou.

Tanec se vyvíjel mnoho staletí jako forma umění. Nemusíte však být zrovna vrcholný umělci, abyste se mohli některé formě tance začít věnovat. Stačí tančit jen tak pro radost, pro odstranění stresu. Pokud vás tedy někdo láká na hodiny zumby nebo na lekce salsy, neodmítejte. Tanec prospěje vašemu tělu a pohladí vás po duši.

Zumba nebo párová salsa

Rychlé aerobní pohyby s kardio efektem – to je zumba. Jde o směsici hip-hopu, samby a salsy. Do toho připočítejte nějaké výpady a dřepy. Tento moderní tanec, který je v posledních letech velmi rozšířený posílí vaše ruce, nohy i břišní svaly. Kromě toho vám zajistí také celkovou kondici. Pokud chcete zhubnout, je třeba zumbu cvičit dvakrát až třikrát v týdnu. Pokud se chcete jen udržet v kondici, stačí navštěvovat hodinu týdně.

Zdroj fotografie: Pixabay

Hledáte tanec, který budete moci provozovat se svým partnerem? Chcete, aby šlo nejen o pohyb, ale také o společnou aktivitu a koření vztahu? Zvolte salsu. Rychlé kroužení a ohýbání vyžaduje velké množství koordinace očí a rukou s vaším partnerem. Pokud budete tancovat salsu hodinu denně, spálíte až 420 kalorií. Pokud chcete rychle zhubnout je třeba tančit salsu pětkrát týdně. I kdyby vám však tento tanec nepřinesl požadované váhové úbytky, určitě bude mít pozitivní vliv na váš partnerský život.

Zdroj fotografie: Pixabay

Hip hop, břišní a indické tance

Hip hop je jedinečná taneční forma, která pomáhá spalovat kalorie a zvyšovat srdeční frekvenci. Cvičení, která zahrnují hip hop využívají intervalový trénink, aby se předešlo bolestivosti svalů. Existuje hned několik forem hip hopového tréninku, kouzlem hip hopu je to, že žádné dvě lekce nebudou stejné. Každý instruktor vede lekce tohoto tance odlišně. Vždy do tance vloží kus sebe.

Zdroj fotografie: Pixabay

Exotický břišní tanec díky pohybům břicha, boků a zad formuje hýždě a snižuje břišní tuk. Břišní tanec se doporučuje také těm, kteří trpí bolestmi zad. Břišní tanec totiž zlepšuje držení těla a málo zatěžuje kosti. Za hodinu břišních tanců spálíte asi 300 kalorií. Skvělé jsou i indické tance jako je Kathak, Odissi nebo Kuchipudi. Napadlo by vás, že desetiminutový trénink indického tance je ekvivalentní hodině cvičení v tělocvičně, protože zahrnuje pohyb celého těla včetně trupu, krku, obličeje a chodidel.