Kondiční kickbox je jedním z nejlepších způsobů, jak se udržovat ve formě. Chcete vědět proč?

Kickbox je relativně nová alternativa, která během krátké tréninkové jednotky kombinuje benefity dlouhého silového cvičení v posilovně i zvýšení vytrvalosti, ke kterému dochází při kondičním běhu. Spálení 800 kalorií za pouhých 60 minut za použití mnoha různých úderů a kopů je nejen fantastická forma intenzivního cvičení, ale také skvělá zábava. Zvláště pokud chodíte na tréninky s partou přátel.  Kickbox je sice původně soutěžní bojový sport, ale v dnešní době se kickbox nedělá jen kvůli tomu, abyste se naučili, jak někomu rozbít ústa. Jaké jsou tedy další výhody kickboxu?

Rozvíjí vytrvalost, agilitu a koordinaci

Fyzicky vzato jde fenomenálně intenzivní kardio trénink celého těla, při kterém se spaluje mnoho kalorií a vzniká příjemná atmosféra. Velké nároky jsou kladeny na vnitřní svaly, jelikož při provádění úderů nebo kopů musíte mít zpevněné břicho, což zlepšuje držení těla a rovnováhu. Množství těchto pohybů má mnoho výhod, od vyšší obratnosti až po silovou výdrž. V důsledku toho může pomoci bojovat proti ztrátě agility, ať už kvůli nedostatku pohybu nebo stárnutí. V průběhu lekcí zkušení instruktoři vedou členy kurzu skrz fáze, jako je strečink nebo boxování do pytle. Schopnost rychle reagovat na pokyny a situace umožňuje účastníkům rychle zlepšit koordinaci a reflexy, takže se budete cítit rychlejší a pohotovější než kdykoliv předtím.

Snižuje stres a frustraci

Kickbox přináší mnoho fyzických výhod, nicméně další výhody tohoto sportu jsou ty mentální. Stejně jako každá forma cvičení, kickbox uvolňuje do krve endorfiny, které zlepšují náladu a snižují stres. Okamžik, kdy na boxovací pytel dopadne vaše rukavice, je také skvělým prostředkem k odstranění frustrace, který se ve vás může v průběhu času hromadit například v práci nebo při studiu.

Zlepšuje odhodlání a sebevědomí

Techniky, které se naučíte od instruktorů, vám mohou zvýšit sebedůvěru, protože budete vědět, že pokud nastane krizová situace, znáte správné techniky sebeobrany a máte jistotu, že je umíte používat. Stejně jako v karate, i součástí kickboxového tréninku je rozvíjení sebekázně. A stejně jako v karate i kickboxové tréninky jsou proslulé tím, že výrazně rozvíjejí vnitřní sílu a odhodlání jednotlivce.

Zvyšuje motivaci k cvičení

Skupinové tréninky včetně kickboxu, jsou skvělým způsobem, jak zmírnit běžný problém „nudy z cvičení“. Kombinací intenzivního kardio zátěže se se silovým tréninkem se všestranná povaha kickboxu projevuje jako pozitivní prvek v motivaci ke cvičení a v podstatě se nikdy nenudíte. Kromě toho kombinace kardio tréninku a posilování znamená, že je ušetřeno značné množství drahocenného času, protože se nemusíte hodiny trápit v posilovně a pak si ještě jít zaběhnout svých 15 kilometrů.