Cvičební postup na trvalé odstranění bolesti kloubů z pohodlí domova. Zabere pouze pár minut

Zdroj fotografie: Freepik.com

Pomocí určitých cvičebních postupů je možné předcházet bolestem kloubů, popřípadě se jich zbavit, jakmile se dostaví s přibývajícím věkem nebo po úrazu. Jde především o ty metody, které vám zvýší ohebnost, ale zároveň zpevní svaly a šlachy, které podporují koleno v pohybu a slouží jako jeho opora.

Ve všech uvedených případech se však nemusí jednat pouze o cvičení těchto partií, ale jde také o lékařské postupy, se kterými se někteří už mohli setkat v rámci rehabilitace po způsobeném úrazu v oblasti kolene.

Zdroj fotografie: Pixabay.com

Jak vycvičit nohu

Některé stehenní a lýtkové svaly se upínají na vaše kolena, a jejich posílení může mít pozitivní vliv na kloub samotný, takže vůbec není na škodu tomu dopomoct a nohy průběžně posilovat. Po poradě s odborníkem, který se zabývá činností pohybového aparátu je možné si sestavit určitý plán, podle kterého dozajista zpevníte potřebné partie, případně si můžete takové cviky vyhledat sami.

Jedním z často doporučovaných je protahování na schodech, kdy si stoupnete na schody, otočíte se trupem k zábradlí, které následně uchopíte a nohou, které je k zábradlí blíže posunete o jeden nebo dva schody výše, abyste na ni následně přenesli váhu a přitáhli i druhou nohu nahoru, Počet schodů, o které dáte první nohu výše by se měl odvíjet od vašich možností a síly.

Zdroj fotografie: Unsplash.com

Rehabilitace ve vodě

Za zváženou stojí také provádění cviků v bazéně, kde je na váš pohyb vyvíjen určitý tlak vodou a vše, co provádíte má tak větší odraz na vašem těle. Jedním z takových je postupné zvedání nohy nahoru, když máte koleno ve výšce pánve a tu část nohy, které je od kolena dolů pomalu zvedáte směrem k hladině vody tak vysoko, kam až vám klouby dovolí, čímž zvyšujete ohebnost kloubů.

Po úrazu jedině se stabilizátorem

Zdroj fotografie: Pixabay.com

Stahovací návleky nebo ochranné pomůcky s oporou kolene mohou snížit tlak, který je něj vyvíjen až o 50 %, což může osobám, které prodělali úraz pomoci od bolesti a předchází tak dalšímu zranění. Je tedy vhodné je použít pokaždé, když očekáváte zvýšenou zátěž na postiženou oblast, ať už jde o samotné cvičení, rehabilitace, dlouhou procházku nebo celou směnu v práci strávíte na nohou.