Co se stane s vaším tělem, pokud budete dělat sto dřepů každý den po dobu jednoho měsíce

Zdroj fotografie: Freepik.com

Chcete si zlepšit postavu a obzvláště nohy? Někteří radí každý den udělat 100 dřepů, jiní tuto metodu vyvrací.

Jakýkoliv způsob cvičení a každý druh pohybu má něco do sebe, rozhodně byste však měli zůstat aktivní. Internetem se jednou za čas proženou určité trendy, jako je i výzva na 100 dřepů denně po dobu jednoho měsíce. Jedna skupina odborné veřejnosti se s tím shoduje, jiná to vyvrací, s vaším tělem se totiž budou dít věci.

Co procvičíte dřepováním

Tento cvik na nohy má spoustu výhod, jako že je možné jej provádět prakticky kdykoliv a kdekoliv bez vybavení. Je zároveň snadný na provedení a různé jeho metody vám pomohou posílit všechny svaly ve spodní části těla – od lýtek až po hýždě. Dřepy s výskokem vám mohou pomoci posílit také svaly v chodidlech potřebné k odrazu, takže opravdu můžete cvičit vše.

Zdroj fotografie: unsplash.com

Je to prostě univerzální cvik na celou spodní polovinu těla, pokud jej však provádíte špatně, může přinést bolesti kloubů, dbejte tedy na správnost pohybu. Při nejklasičtější verzi dřepu máte nohy postaveny na šířku ramen, špičky směřují souběžně dopředu a s rovnými zády provedete pohyb dolů a nahoru, tím posílíte především přední část stehen a hýždě.

Když jich udělám 100 za den

Současný trend radil udělat 100 dřepů během dne, a to buď v kuse nebo s přestávkami po menších počtech. Efekt bude mít tato metoda znatelný, a to především na lidi, kteří doteď nijak výrazně nesportovali. Po určité době uvidíte úbytek tuku, navýšení objemu svalové hmoty na nohou a skvělý pocit z odcvičené série, kterou jste si posledních několik dní ordinovali.

Zdroj fotografie: unsplash.com

Pokud provádíte cvik správně, může zlepšit také vaše držení těla, jelikož se vám srovnají záda. Pravidelné dřepování, podobně jako kterýkoliv sport, má pozitivní vliv na váš metabolismus a organismus jako celek. Nicméně pokud zůstáváte po delší dobu ve stejném režimu, zvyknou vaše svaly na tento pohyb a tím ztrácí na efektivitě, proto byste měli časem cvičit i jinak.