První etapa předčila jeho očekávání. „Mazec jak blázen,“ přiznal Martin Prokop v cíli. Proč nabral ztrátu téměř 50 minut?
Po prologu, ve kterém dojel devátý, měl Martin Prokop jasno, že první etapa Dakaru bude hodně náročná nejen kvůli délce. Na závodníky čekalo 414 měřených kilometrů. „Dnes nás čeká něco speciálního a to je jízda vepředu. Pojedeme na trati jako druzí. To jsem ještě nikdy nezažil, obzvlášť na Dakaru. Takže budeme malovat stopu pro ostatní závodníky, pro zbytek startovního pole,“ vysvětlil ráno před startem Prokop na svém facebookovém profilu .
Miliarda šutrů
Český závodník i jeho navigátor Viktor Chytka očekávali propad výsledkovou listinou. „Rozhodně to nebude nic příjemného a bude to rozhodně pomalejší, než kdybychom jeli desátí a dál. Očekáváme, že nám to přinese nějakou ztrátu a jediné o co jde, aby nebyla moc velká,“ uvedl Prokop. Nakonec na vítěze 1. etapy ztratili více než 49 minut, což stačilo na 35. místo. „Byl to mazec jako blázen. Jestli takové etapy budou všechny, tak nevím. To je fakt maso. Celé turbo mi bylo k ničemu, protože to rozhodně nebylo o rychlosti na motor, ale brutus kameny,“ podělil se Martin Prokop s fanoušky o první dojmy v cíli etapy.
Velkou časovou ztrátu ale nezapříčinila startovní pozice. O co tedy šlo? „Bohužel jsme udělali dva defekty na prvních sto kilometrech. Jeden v plné rychlosti na šestku. Ležel tam kámen, nešlo se tomu vyhnout, tak jsme to řízli z boku. Krátce potom jsme trefili nějaký velký kámen na spodek auta. Utrhli jsme vzadu kus auta a bohužel to prořízlo gumu,“ vysvětlil Prokop. Další proraženou gumu už si nemohl dovolit.
Prokop: Museli jsme to obětovat
„To nejhorší nás teprve čekalo. Pak jsme museli těch tři sta kilometrů do cíle jet pomaličku,“ řekl Martin Prokop. Trať popsal jako „miliardu šutrů“. „Bez těch dvou kol jsme se museli nechat předjíždět a museli jsme to vzdát. Nechali jsme tam hrozného času, ale také jsme tam mohli nechat celý závod. Kdybychom prorazili ještě jedno kolo, tak byl konec. Museli jsme to obětovat a dovézt auto do cíle. Jsem rád, že jsme tady, protože to bylo maso,“ uvedl český závodník. Do cíle dojel Martin Prokop krátce před západem slunce. „Spousta posádek to bude dojíždět po tmě. Pořadatelé to vzali letos zhurta,“ dodal.