Vyšetřování tragické nehody z Rallye Šumava vyšumělo. Policie odmítla sdělit důvody

Automobilové soutěže bývají neúprosné. Častokrát končí tragicky. Je to rok od nehody při Rallye Šumava. Vyšetřování skončilo podivně. Policie nechtěla výsledky komentovat.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Letošní ročník Rallye Šumava Klatovy proběhl bez výraznějších komplikací. Dle zjištění redakce SportyŽivě vyhrál Rakušan Simon Wagner. Druhý dojel s odstupem pouhé jedné desetiny sekundy Filip Mareš a bronz bral Jan Kopecký. Bohužel loňský podnik se z důvodu smrtelné havárie zrušil. Při první rychlostní zkoušce totiž havarovala nedaleko Strážova posádka číslo 55 Jaroslav Krejčík a Alena Krejčíková. Řidič s vozidlem Subaru Impreza vylétl tehdy s vozidlem mimo trať do pole, kde s ním havaroval.

Závodníci v rallye nechtěli pokračovat

Jednačtyřicetiletá spolujezdkyně utrpěla mnohačetná poranění a v nemocnici svým zraněním následně podlehla. Pořadatelé dle zjištění redakce SportyŽivě nejprve zrušili závěrečné dvě sobotní rychlostní zkoušky a večer po debatě s účastníky i nedělní zbytek závodu. Po nešťastné události závodníci neměli zájem pokračovat. Celou záležitostí se pak zabývali kriminalisté z územního odboru Klatovy. Ve věci dokonce zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu usmrcení z nedbalosti a nechali zpracovat znalecké posudky.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Případ policejní vyšetřovatel odložil ze zákonných důvodů dle trestního řádu. O jaké důvody šlo, se ale nikdo z policie nezmínil. Krejčík tak k soudu nakonec nešel. Pokud by byl obviněn, hrozili mu až tři roky vězení. Celá věc ale dopadla tak, jak se předpokládalo. Tedy dle zkušeností z obdobných tragických událostí při závodění. Policie musí havárii prošetřit, ale pokud není závodník ovlivněn alkoholem nebo jinými návykovými látkami, což Krejčík nebyl, uzavře se tímto způsobem.

Spousta vyhaslých životů

Redakce SportyŽivě zapátrala i po dalších smutných událostech na rallye, kterých naštěstí rok od roku ubývá. V roce 2022 nepřežil první rychlostní zkoušku zkušený třiašedesátiletý navigátor při Rallye Slovakia Ring Rudolf Kouřil, když s vozem Peugeot 208 havarovali společně s René Dohnalem. Stejný osud potkal v roce 2015 i o dva roky mladšího navigátora Jaroslava Starého při Rallye Orlické hory. O rok dříve zemřel na Rallye Krkonoše jezdec Miloš Vágner.

Syn legendárního pilota F1 Schumachera opustil dánskou krásku. Místo svatby teď Mick loví na seznamce

Nejtragičtějšími byly pak roky 2012 a 2013. To zemřeli celkem čtyři lidé. V květnu 2012 ve dvanácté rychlostní zkoušce Rallye Český Krumlov narazil soutěžní vůz do kostela a spolujezdec Aleš Zimolka následkům zranění po převozu do nemocnice podlehl. O dva měsíce později zemřel při Rallye Bohemia navigátor Bohuslav Ceplecha. Smrt se nevyhnula ani amatérům. Při nehodě v závodech v Teplicích zemřela čtyřiačtyřicetiletá řidička. Na podzim 2013 pak nehodu při Rallye Příbram nepřežil spolujezdec Jan Jinderle junior.

Měly by se závody Rallye konat? Napište nám svůj názor do komentářů

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Radek Bardouzl

Zobrazit další články