11 fitness mýtů, které pravděpodobně děláte, ale pro Vaše tělo jsou škodlivé

Na světě je spousta doporučení, co se má a nemá dělat, jestliže se tedy bavíme o cvičení a často je vlastně nemožné si z toho vybrat něco relevantního na jedné straně a na druhé co pouštět uchem ven. Stává se velmi často, že jeden člověk radí něco, že je bílé a druhý zase radí, že to má být černé, obrazně řečeno. Potom to většinu lidí mate a nevědí, co si z toho vlastně vybrat.

Tady je pár zjištění, kterým můžete věřit a také jsou zde i ty, kterým se vyhnout.

Mýtus č. 1: Nejlépe uděláte, když budete cvičit ráno.

První nepravda. Nejlépe je cvičit tehdy, když se na to cítíte. Je úplně jedno, jestli to je ráno před odchodem do práce nebo večer až přijdete domů. I studie ukazují, že mezi cvičením ráno a večer není v podstatě žádný rozdíl.

Mýtus č. 2: Nejlepší aktivity pro Váš mozek jsou různé rébusy, hádanky, hry a křížovky.

Není to lež, ale zase to není jediný způsob, jak cvičit mozek. Ten se dá cvičit i fyzicky, což je pro něj stejně užitečné, jako pro tělo. Cvičení, díky kterému se zlepší průtok krve ke lepší, než trávit čas na hodiny u řešení různých rébusů. Je prokázané, že sportování zlepšuje náladu, paměť a chrání před demencí.

Mýtus č. 3: Můžete klidně vynechat několik týdnů cvičení a nebude to znát.

Takhle to nefunguje. Většina lidí ztratí svalovou hmotu už po jednom týdnu bez cvičení. I když tedy dosáhnete toho, o co jste usilovali s cvičením, tak byste neměli usnout na vavřínech a přestat.

Mýtus č. 4: Maraton, nebo nic. Dlouhé tratě jsou nejlepší.

Žádná pravda. Ti, kteří mají rádi jenom krátké úseky, jsou na tom stejně jako ti, co dělají maratony. Navíc je lehké cvičení a jogging či chůze lepší. Tělo a jeho vnitřek se může přizpůsobit Vašemu cvičení.

Mýtus č. 5: Energetické nápoje hydratují během tréninku.

Energetické nápoje jsou jen cukr a voda. Odborníci se shodují na tom, že by se měla pít čistá voda a po cvičení si dát jídlo, kde jsou bílkoviny.

Mýtus č. 6: Pás na běhání je lepší než park.

To není pravda. Na trenažéru v porovnání s joggingem na čerstvém vzduchu se to vlastně ani nedá srovnávat. Na čerstvém vzduchu je to výrazně lepší, protože když se běží proti větru, tak se zapojuje velmi důležitá skupina svalů a spaluje se tak o více než 10 % kalorií než na běžeckém pásu.

Mýtus č. 7: Po těžkém cvičení je hlad.

Jestli se po cvičení dostaví hlad, tak se něco stalo. Ve skutečnosti by mělo takové cvičení hlad potlačit. Tak to funguje u hormonů – ghrelin (hladový hormon) se zpomaluje a leptin jde zase nahoru.

Mýtus č. 8: Proteinové tyčinky nahradí ovesnou kaši.

Další mýtus. Tyto tyčinky jsou potraviny na bázi menší užitečnosti, protože vyžadují méně kalorií k trávení. Mohou se dát snad jako občerstvení, ale ne jako náhražku za ovesné vločky nebo další obiloviny.

Mýtus č. 9: Jen mléčné výrobky mají vápník.

Každý si myslí, že mléčné výrobky mají nejvíc vápníku. Ale jsou zde i další potraviny, které jsou na tom stejně – brokolice, sezamová semínka nebo třeba špenát. Tyto tři potraviny mohou být náhražkou mléčných výrobků, které dneska už nebývají až tak zdravé, na jaké jsme byli zvyklí.

Mýtus č. 10: Jóga zbavuje bolesti zad.

Jóga bolesti zad nedokáže vyléčit. Jestli je to díky problémům se svaly, tak ano, díky protahování a pózám, ale jestli jsou to vážnější potíže, tak jóga spíš může uškodit. Nejprve by se každý měl poradit s lékařem předtím, než začne s jógou.

Mýtus č. 11: Běh škodí kolenům a kotníkům.

Na to není žádný důkaz. Studie, které jsou nejnovějšího data dokládají, že běh ve skutečnosti nohy posiluje a tím pádem jsou i méně náchylné ke zranění.

Bonus: Přemíra času v posilovně není vždycky na místě.

Doktoři radí, že každý trénink by měl být přiměřený. I když se někdo chce dostat rychle do formy, tak je to spíše pro tělo stres, když chodí do posilovny každý den. Tělo potřebuje nějaký čas, aby se dalo dohromady. Sice to neznamená, že byste měli celý den sedět doma, ale odpočinek je neméně důležitý. Neměli byste zapomínat cvičit všechny svaly, abyste předešli zraněním.

Víte o dalších fitness nepravdách? Podělte se o svoje oblíbená cvičení a fitness tipy níže v komentářích!