Správná dýchací technika je základ ke spalování tuku a držení těla. Zajistí hotové zázraky

                   

Dýchací technika je při cvičení velmi důležitá a dokáže značně ovlivnit kýžený výsledek. Dokonce i samotné dýchání dokáže s tělem dělat hotové zázraky.

Nejenom při cvičení, ale i při jiných druzích pohybových aktivit patří základní pravidlo, a to pravidlo správného dýchání. To je totiž pro naše tělo velmi důležité. Nejenže správně okysličuje svaly při pohybu, zabraňuje také závratím a přetížení, ke kterému by při pohybu bez správného dýchání mohlo dojít.

Správné dýchání

Správné dýchání je základ úspěšného cvičení a jiných pohybových aktivit. Dýchat musíte pravidelně, nikdy nesmíte při cvičení zadržovat dech. Nejlepší je nádech, když jdete do pohybu, aby došlo ke správnému okysličení svalů a výdech, když svaly uvolňujete. Stačí si na to pouze zvyknout a hned máte z poloviny vyhráno. Správné dýchání též pomáhá při správném držení těla a díky rovnoměrnému a neustálému přísunu kyslíku se vám nezačne při pohybové námaze točit hlava a zmírňujete také riziko přetížení.

iZdroj fotografie: Unsplash.com
Zdroj fotografie: Unsplash.com

Japonská dýchací technika

Jedním z druhů dýchacích technik je také japonská dýchací metoda, která se dá považovat dokonce za samostatný druh cvičení. Tato metoda funguje na principu nádechu, který trvá přibližně 3 vteřiny, a pokračuje dlouhým, 7vteřinovým výdechem. Zastánci této metody tvrdí, že jejím pravidelným provozováním u nich došlo k úbytku tukové hmoty v oblasti břicha a ke celkovému zúžení pasu. Tento dýchací cvik je také doporučován lékaři, pro jeho úlevné účinky proti bolesti zad.

iZdroj fotografie: Unsplash.com

Postup při japonské metodě dýchání:

  • Postavte se rovně, s jednou nohou mírně vepředu.
  • Stáhněte hýžďové svalstvo a váhu přeneste na zadní nohu.
  • Dejte ruce nad hlavu a pořádně se nadechnete, nejlépe po dobu 3 vteřin.
  • Poté 7 vteřin vydechujte a snažte se u toho napnout veškeré svalstvo, které se vám povede.

Zkuste opakovat po dobu 5 minut přibližně 2krát denně.

iZdroj fotografie: Unsplash.com
Zdroj fotografie: Unsplash.com

Toto dýchací cvičení je velmi jednoduché a výsledků si můžete všimnout už po 3 týdnech pravidelného provozování tohoto cvičení. Mezi jeho základní benefity patří lepší dýchání a držení těla, snížení bolesti zad, redukce tukových zásob v oblasti břicha a zúžení pasu. Provozovat se dá toto dýchací cvičení kdykoliv během dne a také kdekoliv, kde vás zrovna napadne.

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Zobrazit další články
AutoŽivě.cz
AutoŽivě.cz
Jak se zachovat, když potkáte vojenskou kolonu na silnici? Určitě nedělejte tyto chyby, které dělá téměř každý
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Kvůli malému hornatému území Náhorního Karabachu mezi Arménií a Ázerbájdžánem zahynuly tisíce lidí, konflikt neutichá
Události247.cz
Události247.cz
„Ukrajincům vstup zakázán!“ Takové nápisy měly být na dveřích některých obchodů. Podle majitelů to není pravda
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Mučení masem, solí či slepičími vejci: I bez složitých nástrojů to byly ohavné praktiky, při kterých lidé prožívali nesnesitelná muka