Macík se na Dakaru představí ve voze s automatickou převodovkou

                   

Rallye Dakar už má jasno nejenom o termínu, ale má jasno také o tom, kde se uskuteční. Bude to opět Saúdská Arábie. Závodů se účastní také Martin Macík, který hlásí novinku. Pojede v autě nikoliv s manuálem, ale automatem.

Slavná Rallye Dakar se letos pojede opět v Saúdské Arábii. A začne už třetího ledna. Kromě různých změn, které se týkají třeba pravidel pro motocykly, ať už z hlediska bezpečnosti nebo kategorie navíc, se objevují i změny u jednotlivých závodníků. S jednou rozhodně velmi zajímavou přichází i řidič kamionu Iveco, známý závodník Martin Macík, který odhalil, s jakým vozem pojede.

iZdroj fotografie: bigshockracing.com

Sázka na automatickou převodovku

Novinkou, se kterou chce Martin Macík do nejbližšího ročníku Dakaru vkročit, je využití vozu, který nebude mít manuální převodovku, kterou tento pilot používal doposud. Změna, která se bude nejbližšího ročníku týkat, je v tom, že již nebude jezdit s manuálem, ale zvolí závodní speciál, který bude mít automatickou převodovku.

Trend viditelný i u ostatních

V letošním Dakaru Macík vybojoval poměrně slušné páté místo. V souvislosti s tím je třeba také dodat, že byl v nejlepší pětce jediný, kdo ještě jel s vozem, který měl klasický manuál. Jeho soupeři, kteří skončili před ním, již vsadili na modernější techniku a tedy na automatickou převodovku. Na tento směr a vývoj chce navázat také Macík. Automat by mu měl pomoci hlavně při jízdě v dunách, pokud jde o plynulejší jízdu s plným plynem, která je pro překonání těchto záludností důležitá.

iZdroj fotografie: speedcafe.com

Úplně nová trať

I když se pojede znovu v Saúdské Arábii, tak je jasné, že trať bude jiná, než v posledním ročníku. Alespoň to vyplývá z dostupných informací, kde je uvedeno třeba také to, že třetina závodu bude spíše rychlejšího charakteru, na kamenitém podloží. Dá se však očekávat, že nouze nebude ani o tolik populární, zajímavé a nevyzpytatelné jízdy v dunách.

Specifikem je také to, že konkrétní trasu každé etapy se jezdci a jejich navigátoři nedozví nijak výrazně dopředu, ale v podstatě až na posední chvíli. I to je důvod, proč se musí jezdci na Dakaru připravit opravdu na cokoliv.

Diskuze Vstoupit do diskuze
74 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Pokorný

Zobrazit další články