Hokejová Liga mistrů se mění. Bude mít jenom 24 týmů

                   

Hokejová Liga mistrů prochází řadou změn. Ty první se týkají již příští sezony a vážou se k problémům s koronavirem. Od sezony 2023/2024 by se měly objevit i další. Výrazně se sníží počet jednotlivých klubů.

Hokejová Liga mistrů začíná být stále populárnější. Zároveň však dochází také k řadě změn, které jsou domlouvány a také schvalovány. Ty první se týkají už příští sezony. Zde však není hlavní vina na organizátorech, ale na koronaviru. Bylo třeba provést několik změn, aby se Liga mistrů mohla uskutečnit pokud možno co nejjednodušeji.

iZdroj fotografie: jypliiga.fi

V tomto směru máme na mysli především to, že Liga mistrů bude v příští sezoně začínat hned vyřazovacími částmi. Naše země v ní bude mít hned trojici účastníků. Po úspěšném působení Hradce Králové budou mít možnost na jeho úspěch navázat tři kluby z naší extraligy, a to Liberec, Třinec a také Sparta.

V budoucnu se změní počet týmů

Vraťme se ale k tomu, jakými změnami hokejová Liga mistrů začala. Když toto klání evropských klubů začínalo. A to v sezoně 2014/2015, tak soupeřilo celkem 44 týmů. Následující dva roky se počet klubů soupeřících o titul dokonce navýšil, a to na počet 48, tedy ještě o čtyři více. Zároveň však dodejme, že od sezony 2017/2018 počet účastníků klesl a byl celkem výrazně omezený, a to na počet 32. A toto číslo není konečné.

iZdroj fotografie: chelhockeyhistory.ru.com

V plánu je počet týmů, které se účastní hokejové Ligy mistrů, ještě zredukovat. Konkrétně to bude jenom 24 evropských klubů. To odsouhlasilo vedení soutěže. Tato úprava pravidel a tedy i toto nové nařízení by mělo být platné od sezony 2023/2024.

Jenom ty nejlepší

Co je důvodem této poměrně výrazné změny a toho, že se z původního, jeden čas standardního čísla 48 účastníků stane jenom 24, tedy polovina? Důvod je celkem jednoduchý. Už název soutěže, tedy Liga mistrů navozuje dojem, že se spolu utkají skutečně jenom ti nejlepší z nejlepších. Při velkém počtu účastníků by se o tom samozřejmě dalo pochybovat. Proto dojde k výraznému zredukování počtu účastníků, aby mohla být vytvořena skutečně silná, exkluzivní značka. Toto se váže také k požadavkům společnosti Infront, jako silného současného marketingového partnera, se kterým byla podepsána nová smlouva.

Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Pokorný

Zobrazit další články