Plank výzva na 28 dní vám zajistí rychlé výsledky a vysněnou formu

Cvičení na pár sekund denně, které má efekt? Ano, něco takového opravdu existuje a můžete ho zkusit i vy. Zkuste tuhle výzvu se cvikem plank a uvidíte sami, jak rychle se může vaše tělo změnit.

Výzva se cvikem plank ti dá pořádně do těla.

Kdo zná, tak ví, kdo nezná, tak se diví. Cvik nazvaný jednoduše prkno či v angličtině plank, totiž umí udělat s tělem zázraky. A to nejen z hlediska posilování, ale také z hlediska vašeho zdraví. Plank lze cvičit naprosto kdekoliv, protože jediné, co k jeho provedení potřebujete, je vaše vlastní tělo. A také pevná vůle, protože minuta se zpevněným tělem v tomto cviku se vám bude zdát opravdu hodně dlouhá. Podívejte se tedy, jak si takovou jednu minutu denně můžete ztížit a udělat něco pro své tělo.

Co vám výzva s plankem dá

Krásnou postavu a zpevněné držení těla. Prkno je cvik zaměřený na posílení středu těla, takže při něm zapojujete břišní svaly přímé i šikmé, stehna, spodní část zad, boky a další svaly. Pokud jej tedy budete dělat správně, dočkáte se pevnějšího postavení, větší výdrže a zároveň se zbavíte bolesti zad či krční páteře.

Jak se plank provádí

Jak již bylo řečeno, plank v překladu znamená prkno. A právě proto se může zdát velmi snadné tento cvik provádět, protože jediné, co při něm děláte je, že jste vodorovně s podlahou jako to prkno. Aby měl ale plank efekt, je potřeba při cvičení jeho základní verze dodržet několik zásad.

  • Do cviku se dostanete tak, že budete mít pozici jako kdybyste cvičili pánský klik. Držte se ale přitom na loktech, ne na dlaních.
  • Při cviku mějte stažené hýždě pro větší stabilitu.
  • Lokty držte na šířku vašich ramen.
  • Dávejte si pozor, abyste se neprohýbali. S tím vám pomohou zatnuté břišní svaly. Vaše tělo by mělo být v naprosté rovině.
  • Nohy mějte na vzdálenost cca 10 centimetrů.
  • Zpočátku můžete cvik provádět s opřením o kolena. Důležité je správné provedení.
  • Při cvičení dodržujte pravidelné dýchání. Nezadržujte dech.
Správné provedení planku.

A výzva může začít

Jakmile si jste jisti, že víte, jak správně na to, tak se můžete pustit do výzvy. Celková její pointa spočívá v tom, že každý den vydržíte pár sekund v pozici prkno. Zní to snadně, první den se totiž začíná na pouhých 20 sekundách. Postupně ale vteřiny přibývají, až jich je poslední den 240. Tedy celé 4 minuty. Mezi jednotlivými tréninky jsou ale i odpočinkové dny, takže ve výsledku posilujete pouhých 24 dní. A to přeci zvládnete. Zde najdete rozpis, kterého byste se měli držet, pokud se chcete po necelém měsíci poplácat po ramenou, že jste to zvládli:

  1. den – 20 sekund
  2. den – 20 sekund
  3. den – 30 sekund
  4. den – 30 sekund
  5. den – 40 sekund
  6. den – odpočinek
  7. den – 45 sekund
  8. den – 45 sekund
  9. den – 60 sekund
  10. den – 60 sekund
  11. den – 60 sekund
  12. den – 90 sekund
  13. den – odpočinek
  14. den – 90 sekund
  15. den – 90 sekund
  16. den – 120 sekund
  17. den – 120 sekund
  18. den – 150 sekund
  19. den – odpočinek
  20. den – 150 sekund
  21. den – 150 sekund
  22. den – 180 sekund
  23. den – 180 sekund
  24. den – 210 sekund
  25. den – odpočinek
  26. den – 210 sekund
  27. den – 240 sekund
  28. Vydržte tolik, kolik můžete.

Tak co, jdete do toho?