Chia semínka, výživa nejen pro sportovce, ale pro každého, proč?

Chia semínka zná jistě mnoho lidí, nicméně asi nevědí, že se jedná o plody šlavěje hispánské. Jsou oblíbené zejména u nutričních poradců, kteří na ně nedají dopustit a vřele je doporučují zařadit do jídelníčku. Mají velmi pozitivní účinky na lidské tělo. Chia semínka jsou nazývany „jídlem aztéckých běžců“, protože po tom, co je člověk sní, tak jenom jedna hrst dá organismu energii na celý den. Jsou známy hlavně díky svým antioxidačním schopnostem a také mají zvýšený obsah vlákniny a další látky a minerály, které jsou prospěšné pro lidské tělo.

Mají dokonce pětkrát více vápníku, než mléko, a to už je co říct. Chia semínka dále působí jako takový katalyzátor vstřebávání vápníku, takže tím, že se zařadí do jídelníčku, se získá daleko víc, než kdyby člověk zobal jakékoliv doplňky stravy.

Minerály – hořčík, fosfor, zinek, draslík a železo – takže bohatý zdroj.

Studie prokázaly, že obsahují třikrát více železa než má špenát a dvakrát tolik hořčíku, než je v brokolici.

Tyto minerály mají vliv nejen na to, jak se člověk cítí, ale také na endokrinní systém, vstřebávání a spotřebu energie, nervový systém, svalové křeče a krevní tlak. Chia semínka jsou dost populární mezi lidmi, kteří drží diety.

Mají absorpční schopnosti, což znamená, že v žaludku nasají vodu a udržují pocit sytosti delší dobu, čímž vlastně člověka chrání od neustálého pojídání většího množství než je běžné.

Tím, že jsou tak absorpční, často se využívají k přípravě zdravých pokrmů. Nejslavnější je asi chia pudink. Ten se připravuje bez přidání škrobu nebo mouky, a stačí už jen hrst chia semínek, aby z toho byla klasická konzistence pudinku. Stačí jenom trochu vody nebo mléka, 4 lžičky chia semínek, kakao a něco, čím si pudink osladil. A to je celé, máte nachystanou vydatnou a výživově skvělou snídani, díky které budete mít energie na rozdávání po celý den.