Nedaří se vám zhubnout? Podívejte se na dietu a cvičení šité na míru vaší postavě

Naslouchejte svému tělu a dopřejte mu cvičení přesně na míru podle vašeho typu postavy. Najděte si, jestli jste spíše jablíčko nebo hruška a uvidíte, že kila potom půjdou dolů sama.

Zhubněte podle typu své postavy.

Hruška, jablko, chilli paprička, … Nechystáme se jíst, ale hubnout podle typu vaší postavy. Jistě jste si už všimli, že zatímco někomu dieta nebo určité cvičení zabere téměř okamžitě, takže se může pochlubit shozenými kily a vytvarovanou postavou, jinému nejde dolů ani deko. Není to dáno tím, že byste se málo snažili, s největší pravděpodobností za to totiž mohou vaše geny. Základní typy ženských postav jsou již výše zmíněné jablko, hruška, chilli paprička a ještě přesýpací hodiny. Podle toho, ke kterému typu patříte, byste měla uzpůsobit svůj cvičební a dietní plán.

Najděte se podle typu postavy a sestavte si plán přesně na míru.

Typ postavy: Jablko

Ženy s postavou jablíčka opravdu připomínají tento šťavnatý plod. Všechen tuk se jim hromadí na bříšku a kolem boků. Často také mohou nabírat tuk na zádech, kde pak vznikají nehezké vaky kolem podprsenky. Sklony k tloustnutí jsou u tohoto typu postavy mnohem větší, na druhou stranu ale zase také rychleji hubne. Pověstnou pneumatiku kolem pasu můžete pověsit na hřebík, když vyzkoušíte například plavání nebo jógu. Velmi vhodná jsou také všechna cardio cvičení jako je běh, spinning, kolo, apod. Zároveň si nezapomeňte hlídat, co jíte, abyste měli vyvážený příjem a výdej.

 

Typ postavy: Hruška

Zatímco jablíčko působí celkově kulatě, postava v podobě hrušky se vymezuje úzkými rameny, ale hromaděním tuku v oblasti boků, zadečku a bříška. Často také trpí celulitidou a křečovými žílami. S tímto typem postavy vsaďte spíše na sporty, které se zaměřují na horní část těla, jako je volejbal, tenis, basketbal. Pokud se totiž budete soustředit na posilování spodní části těla, naberete svalovou hmotu a stehna i boky vám ještě zmohutní. Hubnutí s postavou hrušky vyžaduje tedy poměrně velkou trpělivost a vytrvalost. U jídel se vyhněte sladkým jídlům, tučným omáčkám, těstovinám. Největší pozor si dávejte na večeře, které by ve vašem případě měli být lehké.

Lehká večeře se spoustou zeleniny by u vás měla být na denním pořádku.

Typ postavy: Přesýpací hodiny

Ženy s postavou přesýpacích hodin nemají problém s útlým pasem, neboť ten mají ve své genetické výbavě. Problémové oblasti pro ně představují širší ramena a široké boky. Na druhou stranu ženy s postavou přesýpacích hodin zvládají velmi dlouho maskovat přírůstek na váze vhodně zvoleným oblečením. Zbavit se ho můžete vytrvalostním cvičením jako je běh, jízda na bruslích nebo na kole. Další možností je posilování či pilates. Vaším největším protivníkem v jídle jsou slané pochutiny, kynuté a tučné maso. Nahraďte tyto nepřátele zeleninou a lehkým masem z ryb. Kila pak půjdou dolů snadno.

 

Typ postavy: Chilli paprička

Tento typ postavy najdete také pod názvem obdélník nebo dítě. Ženy s touto postavou mají tvary těla poměrně nevýrazné. Mají malý zadeček, úzké boky, malá prsa. Větší problém, než tloušťka tedy představuje formování postavy. To znamená, že vaše cvičení by se mělo ubírat směrem k silovému tréninku či celkovému posílení vašeho těla. Jde například o jógu nebo pilates. Z jídel se vyhněte sladkostem a hlídejte si pravidelnou stravu pětkrát denně v menších porcích.