Domácí masáží proti bolestem zad, jak by měla probíhat?

Všechno Vás bolí, jste uběhané, každý den nosíte domů těžké tašky, ve kterých máte nákup a nedostává se tak času na to, abyste si došly k masérovi. No, a od toho jsem tu nyní my, abychom Vám něco poradili. Klidně si vezměte na pomoc svého partnera a můžete se v klidu s námi naučit, jak správně masírovat sami sebe, aniž byste se obávali, že si omylem ublížíte.

Relaxační masáž nepotřebuje žádné specifické systémy či metody. Úplně lehce si tímto způsobem můžete masírovat záda a šíji klidně v posteli za přítomnosti partnera nebo masáž chodidel v horké lázni. Zde je připravený takový menší průvodce pro ty, kteří by to chtěli zkusit a uvidíte, že to není zase nic tak moc složitého, aby se člověk stal dobrým domácím masérem.

Jako první, co je potřeba, jsou horké dlaně a teplý prostor. Když se masíruje, neexistuje, aby bylo v domě zima nebo průvan. Je třeba brát v potaz, že tělo, které se masíruje, se během tohoto procesu celou dobu ochlazuje. Je dobré masírovat na tvrdším povrchu a zaměřit se hlavně na krk, ramena a záda. Jestli někdo nemá matraci, která je dostatečně tvrdá či roztahovací pohovku, tak poslouží k tomuto účelu i karimatka. Co se týká masáže nohou, tak povrch není zase až tak důležitý aspekt, pokud se ovšem nemasírují lýtka. Lýtka totiž potřebují jistou stabilitu, lidově pevnou půdu pod nohama.

Jak by tedy měla kvalitní domácí masáž vypadat

Masáž se začíná vždycky krouživými pohyby. Procházejte od ramen k páteři. Pohyby na ramenou mohou být intenzivnější, ne však silné.

Během masírování používejte celou dlaň. Po prvních dvou nebo třech zahřívacích kolech můžete postupně začít tlačit dlaněmi více na partnerovy záda.

Větší pozornost věnujte ramenům a šíji. Obě mají bohužel postižení díky sedavému způsobu života a nesou veškerou tělesnou, ale i psychickou zátěž. Právě proto zvyšujte tlak dlaní v této oblasti více než na ostatních částech a na páteři. Můžete též začít s technikami akupresury a jemně tlačte dlaněmi na bolavé a ztuhlé body.

Nikdy byste neměli obejít masáž zad a hýždí. Při masáži zad se dlaněmi pohybujte po délce svalů, ne po šířce. Náročnější a zdatnější mohou zvládnout i masáže zádového a hýžďového svalstva s pomocí loktů. Ale s touto technikou opatrně, mohli byste partnerovi více ublížit než pomoci.

Všechny druhy masáží končetin můžete začít lehkým ohříváním. Velmi podobně jako při páteři, i masáž rukou, nohou, či chodidel se musí začínat nahříváním. Svaly se tím lépe uvolní a masáž bude tak ještě účinnější a méně bolestivá. Jestliže máte potíže s bolestmi lokálního typu, masírujte tyto body opatrným zatlačením palce. Jestliže Vás bolí lýtka, nejlépe je rozmasíruje, když budete střídavě zasunovat palce na bolestivá místa po celé šířce postižené oblasti. Nikdy nezatlačujte jen na jednom místě. Síla masáže musí být rozmístěna, jinak by se mohlo stát, že svalstvo v uvozovkách řečeno rozbijete a druhého dne budete na těchto místech cítit dost výraznou bolest.

Masáž obličeje je dost důležitá pro to, abyste měly hezčí pleť, uvolněnou pokožku , a abyste odbouraly napětí. Je třeba však dodržovat určité zásady, protože pokožka na obličeji je podstatně jemnější než kůže na zádech nebo rukou a nohou. Za prvé musí být obličejové svaly, se kterými budete pracovat, maximálně uvolněné. Masáž dělejte hladkým způsobem, rytmicky, pomalu a hlavně bezbolestně. Prsty se pohybujte ve směru svalových vláken. Při masáži obličejových kostí jen jemně tlačte, nikdy pokožku nenatahujte ani příliš netřete.

Všechny typy masáže můžete ukončit tím způsobem, že si sednete a v sedě budete partnerovi jen jemně procházet teplýma rukama po místech, která jste masírovali. Tímto hlazením se pokožka zklidní a to samé se stane se svaly.