Dieta, která vás zbaví migrény a epilepsie? Poradíme, jak na ni

Ketogenní dieta není na poli diet žádným nováčkem. Teprve až nyní jsou ale zřejmé její klady nejen z hlediska boje s váhou, ale také pro naše zdraví. Umí totiž mnoho nemocí vyléčit, jak potvrzují vědci a lékaři.

Ketogenní dieta pomáhá nejen shodit, ale zbavit se i projevů některých nemocí.

Ketogenní dieta je určitý typ diety, který spočívá ve výrazném omezení sacharidů a navýšení příjmu zdravých tuků. Prvopočátky této zázračné diety se datují ještě před do doby před naším letopočtem, ale striktněji by se dalo říct, že populární a uznávaná je zhruba od poloviny minulého století. Ketogenní dieta má vliv na chemické prostředí v mozku, čímž má vliv na mnoho onemocnění. Kromě hubnutí je schopná v některých případech zničit rakovinu, léčit epilepsii, zbavovat migrén a dokonce mírnit autistické projevy. A přitom můžete jíst slaninu, párky, vejce a další.

 

Ketogenní dieta aneb jak to funguje

Podstatou této diety je, jak již bylo řečeno, snížení obsahu sacharidů ve stravě, a naopak zvýšení příjmu zdravých tuků. V podstatě to znamená, že by se vaše strava měla sestávat ze 75% zdravých tuků, 20% bílkovin a asi jen 5% sacharidů. Při dodržování těchto hodnot dojde k tzv. ketogenezi tedy změněnému metabolickému stavu organismu, kterému se potom říká ketóza. V těle je pak zvýšená hladina ketolátek, které jsou používány jako zdroj naší energie. Jednoduše řečeno – tělo přestává spalovat cukry, kterých má málo, a vrhá se místo nich na tuky. Během tohoto stavu dochází ke změně chemické rovnováhy v mozku, což má potom vliv na mnoho zdravotních obtíží.

Při ketogenní dietě zvýšíte příjem zdravých tuků.

Co při ketogenní dietě jíst

Nejvíce záleží na tucích, které přijmete. Ne všechny tuky jsou ale ty správné, které vašemu tělu prospívají. Zdravé tuky najdete například v těchto potravinách:

  • ve lněném, konopném, kokosovém nebo olivovém oleji
  • vejce
  • maso, drůbež, ryby
  • avokádo
  • ořechy
  • slanina
  • máslo
  • sýry
  • listová zelenina – cuketa, chřest, celer, zelí

Připravte se ale na to, že zpočátku můžete být při přechodu na tuto dietu unavení, dehydratování či pociťovat mírnou nevolnost. Tyto projevy by ale měly být jenom přechodné a brzy by měly vymizet.

 

Přínosy ketogenní diety

Seznam kladů této diety je velmi dlouhý. Zasahuje totiž nejenom do estetických stránek, jako je lepší pleť, hubnutí nebo tvarování postavy, ale také do stránky zdravotní. Vědci potvrdili, že si umí poradit s mnoha onemocněními, kdy je buď zvládá přímo zničit nebo alespoň omezit jejich nepříjemné symptomy. Jaká pozitiva tedy tato dieta má:

  • Pomáhá hubnout – místo sacharidů jsou spalovány tuky.
  • Účinná proti rakovině – rakovinné buňky potřebují pro svůj růst a vývoj sacharidy. Pokud je do svého organismu nepustíte, potom buňky nemají z čeho získávat energii a jejich počet se snižuje.
  • Chrání mozek – ustupují bolesti hlavy, migrény. Změna chemické rovnováhy v mozku má také vliv na snížení projevů autismu, Parkinsonovi nemoci a Alzheimera.
  • Pomáhá s léčbou cukrovky – s diabetem druhého typu.
  • Snižuje riziko infarktu a kardiovaskulárních onemocnění – zvyšuje totiž dobrý cholesterol a snižuje ten špatný.
  • Zmírňuje poškození mozku po mrtvici nebo traumatu.
Ketóza má vliv i na migrénu a bolesti hlavy.