Devět zvyků, kterými si každý den ničíte páteř a ani o tom nevíte

Problémy se zády se stávají běžnějšími v 21. století a jsou obvykle způsobeny sedavým životním stylem a používáním chytrých přístrojů. Může existovat spousty důvodů pro špatné držení těla a chronickou bolest zad, ale my Vám dnes odhalíme především ty, za které si můžete sami!

Například víte, že Vaše práce může být hlavní příčinou chronické bolesti zad? Nedostatek odpočinku je také špatný pro Vaše držení těla.

Dnes bychom Vás tak rádi informovali o nejoblíbenějších návycích, které podle vědců vedou k chronické bolesti zad.

Kouření

Kouření je samo o sobě nebezpečný zvyk. Nicméně, kromě všech ostatních nebezpečí, kterou s sebou kouření nese, může kouření způsobit i bolesti zad, protože nikotin narušuje normální průtok krve kolem míchy.

Rozrušení cirkadiánních rytmů

Vědci zjistili, že stav buněk v intervertebrálních discích přímo závisí na tom, jak je stabilní Váš denní a noční cyklus.

Vědci předpokládají, že když jsou naše cirkadiánní rytmy narušeny (kvůli věku, chronické nespavosti a nočním posunům), začnou tyto buňky fungovat špatně, což vede k chronickému zánětu a činí nás náchylnějšími k rozvoji bolesti v dolní části zad a k degeneraci intervertebrálních disků.

Další studie ukázaly, že některé přírodní protizánětlivé chemické látky v našem těle se lépe produkují během dne.

Abyste zpomalili stárnutí míchy, měli byste se držet rozvrhu, který z Vás nedělá zombie.

Pracujte v klidu

Všichni jsme slyšeli, že sedět příliš je škodlivé. Ale nutnost stát po celou dobu může být stejně škodlivá pro Vaše zdraví. Jen to, jak stojíte, může mít obrovský dopad na stav krku, páteře a ramen. Špatná pozice může mít strašlivé následky, pokud jde o Vaši míchu, což způsobuje chronickou bolest a vážné zakřivení.

Vaše svaly a klouby potřebují flexibilitu, aby zůstaly zdravé, a špatná držení těla je jedním z prvních příznaků, že děláte něco špatného. Většinu času, pokud jsou Vaše hlava nebo ramena v nesprávné poloze, znamená to, že neovládáte dobře horní část těla. To vede k zakřivení a Vaše tělo musí kompenzovat špatné držení těla během pohybu. To vede k ještě většímu namáhání těla.

Abyste se vyhnuli špatnému držení těla, musíte stát, sedět a ležet způsobem, který má nejmenší zátěž na Vaše svaly a vazy, které drží míchu – zejména při pohybu a sportování.

Špatná obuv

Bolesti zad mohou být způsobeny tím, že nosíte nepohodlnou obuv. Snižte namáhání nohou výběrem kvalitnější boty. Pokud dáváte přednost teniskám, nebo zavřeným botám v teplém počasí, zvolte ponožky, abyste snížili tření a nepohodlí.

Nedostatek odpočinku

Mnoho z nás nevěnuje dostatečnou pozornost prvnímu alarmujícímu znaku, jako jsou bolesti zad. Je však velmi důležité si odpočinout pokaždé, když máte pocit lehkého nepohodlí v zádech.

Samozřejmě nemůžete ve všech okamžicích odpočívat. Ale nezapomeňte si odpočinout, jakmile budete mít čas, a to i tehdy, když už je bolest pryč.

Abyste snížili nadměrné namáhání svalů, lehněte si na záda a položte nohy nahoru.

Děláte práci, kterou nenávidíte.

Vědci z Austrálie prokázali, že bolesti zad jsou široce rozšířené mezi lidmi, kteří se při práci necítí šťastně. Vědci nenalezli žádné fyziologické problémy – bolest je čistě psychologická.

Příliš mnoho duševní aktivity

Někdy může Váš mozek příliš dlouho pracovat, což může způsobit bolesti zad.

Pokuste se přemýšlet o něčem jiném než o práci a o Vašich problémech. Dejte si nějaký čas na odpočinek: můžete si zahrát nějaké sporty, nebo sledovat film, abyste zapomněli na problémy, které způsobují Váš stres. Schopnost přemýšlet o něčem jiném může snížit Vaše šance na bolesti zad.

Používání mobilních telefonů

Nedávná studie ukázala, že čtení jednoduché textové zprávy může zvýšit tlak na míchu!

Každodenní používání mobilních telefonů vede ke ztrátě přirozené křivky krční páteře a k zatížení této části zad, zejména u mladistvých.

Vědci odhadli, že lidé používají mobilní telefony v průměru 2-4 hodin denně, což znamená, že je krční páteř namáhána 700 až 1400 hodin ročně.

To znamená, že brzy chirurgové budou mít mnohem více pacientů – zejména dospívajících – protože neustálé nesprávné držení těla může vést k závažnému až chronickému zakřivení páteře. V určitém okamžiku si pak uvědomíte, že nemůžete stát rovně – a to vše jen kvůli Vašemu mobilnímu telefonu!

Vyhýbáte se pohybu, aby Vás záda nebolela!

Nevyhýbejte se sportování, zejména takovému druhu sportu, který vyžaduje pružnost páteře (například jóga). Je důležité pokračovat v pohybu. Svaly se uvolňují, když se s nimi pohybuje a pomalu se protahují. Postupně zvyšujte počet cvičení a jejich složitost.

Trpíte často na bolest zad? Jak to zvládáte? Podělte se o své zkušenosti s námi níže v komentářích.