Jak zhubnout za 5 dní 10 kilogramů? Máme pro vás zdravý návod

Drastické diety nejsou nic zdravého. Se správným přístupem ale můžete efektivně a především zdravě zhubnout hodně kilogramů za poměrně krátkou dobu. Podívejte se, jak na to.

Započítejte i kalorie z pití.

Rychlé hubnutí je sice velmi náročné, ale nemusí být hned nezdravé. Úprava životního stylu v krátkém čase vyžaduje velmi silnou vůli a zároveň odolnost ducha. Svoje tělo byste na takový krok ale měli důkladně připravit. Výsledky se dostavují opravdu rychle, rozhodně se ale nejedná o dietu nebo životní styl, kterého byste se měli držet dlouhodobě. Drastickému hubnutí by mělo předcházet přibližně 10 až 14 dní, během kterých se na změnu připravíte. V opačném případě by totiž došlo k opětovnému nabrání kil a možnému jojo efektu. Nikdy nelze na chvíli zařadit přísnou dietu a po ní se zase vrátit k běžným zvykům. Výsledky by potom přišly vniveč a stejně tak i vaše zdraví by bylo nepříjemně podepsané.

 

Jak své tělo připravit na hubnutí

Příprava musí být komplexní tedy psychická i fyzická. Pokud máte nějaké zdravotní problémy, určitě navštivte svého lékaře a nechte si poradit ohledně držení této diety. Jinak byste mohli ohrozit svoje zdraví. Zároveň si kupte vitamíny, které budete pravidelně brát i poté, co zhubnete. Nic nezkazíte ani zvýšením příjmu ovoce. Z hlediska psychiky je dobré si na toto období pořídit parťáka, který se do toho pustí s vámi. Může se jednat o kolegu z práce, manžela, kamarádku či jinou blízkou osobu. Při nakupování si dávejte pozor na to, co vámi zvolené potraviny obsahují. Zkuste si také přibližně spočítat váš denní příjem kalorií a udělejte si přehled toho, co jíte. Nezapomeňte započítat i kalorie přijaté v nápojích.

Najděte se podle typu postavy a sestavte si plán přesně na míru.

Jak zhubnout

Cílem této diety je na 10 dní snížit váš denní příjem o 25% kalorií. V číslech se bude jednat přibližně o 500 kalorií. Příjem jídla by měl být vyvážený, aby se nedostavoval hlad, únava ani chutě. Přesto se připravte na to, že tyto návaly mohou přijít. Počty kalorií si rovnoměrně rozložte do celého dne, aby vaše jídla byla přibližně stejně velká. Denní kalorický příjem pro ženu se pohybuje kolem 2 000 kalorií za den. Zde je tedy přibližné rozložení:

  • Snídaně – Vaše snídaně by měla obsahovat přibližně 300 kalorií.
  • Svačina – Jídlo o zhruba 100 kaloriích.
  • Oběd – Oběd by měl obsahovat přibližně 500 kalorií.
  • Svačina – Jídlo o zhruba 100 kaloriích.
  • Večeře – Večeře by měla obsahovat zhruba 500 kalorií.

 

Na co si dejte pozor

Ke každému jídlu se snažte přidat spoustu zeleniny. Ta by měla zabírat vždy alespoň polovinu dané porce. Nejlepší je na hubnutí listová zelenina. Z jídelníčku by vám ale nemělo zmizet ani maso a celozrnné produkty. Nezapomeňte připočítat kalorie získané pitím. Omezte kalorické nápoje, jako jsou džusy, alkohol, mléko a limonády a nahraďte je čistou vodou, neslazeným čajem, popřípadě trochou kávy.

Zelenina se stane součástí každého vašeho jídla.