Stačí tři minuty a Vaše nohy se budou rovnat těm, jaké mají modelky

Trenéři z oboru fitness prohlašují, že nejdůležitější, co se hubnutí týká je vytrvalost. Ale trochu upřímnosti – cvičení každý den není asi to, co by bylo pro lidí to nejzajímavější na pořadu dne.

Je o moc více jednodušší, snažit se docílit požadované postavy s takovou péčí, když budete vědět, že cviky nezaberou hodně času.

Slavný trenér Tracy Anderson vyvinul sérii krátkých cviků, které pomáhají likvidovat ložiska tuku, a to hlavně na kolenou a bocích, což se může objevit i u štíhlých typů žen. Právě proto by se mělo tvrdě pracovat na předních, zadních a vnitřních stehenních svalech, s čímž mohou pomoci právě jeho cviky.

Jak docílit štíhlých nohou?

  • Místo tréninku: Postel
  • Doba trvání tréninku: 3 minuty
  • Kdy cvičit: Po probuzení, nebo před spaním.
  • Frekvence: Každý den

1. Tónování přední části stehen

Tónování přední části stehen, kolen a abs.

 

  • Počáteční pozice: Ležíte na zádech, ruce máte po obou stranách těla. Dále zvedněte nohy tím způsobem, aby s tělem vytvořily úhel 90 stupňů. Neohýbejte kolena. Vytáhněte nahoru prsty. Ohýbejte kolena jedno po druhém a pokaždé vracejte nohy zpět do výchozí pozice. Držte kolena u sebe a udržujte si přední část stehen napnutou.
  • Opakujte: 10x na každou nohu
  • Prověřte, jestli to děláte správně: Měli byste cítit horkost ve svalech.
  • Důležité: V počáteční poloze by kolena měla být co nejvíce rovná.

2. Tónování zadní části stehen

Tónování přední a zadní části stehen, kolen a abs.

Tohle cvičení je složeno ze dvou částí.

 

  • První část: Počáteční pozice – ležíte na zádech, vyvýšené nohy, jenž jsou přitahovány k tělu. Držte kolena u sebe a ohýbejte je jedno po druhém.
  • Důležité: Vaše prsty by měly být vždycky přitahovány k tělu a Vaše paty by se měly dotýkat hýždí.
  • Opakujte: 10x na každou nohu

  • Druhá část: Počáteční pozice – ležíte na zádech, nohy máte zvednuté a trochu ohnuté u kolen. Následně provádějte houpání oběma nohama, hýždě mějte zvednuté. Horní část nohou by měla být napnutá.
  • Opakujte: 20x
  • Zkontrolujte, jestli cvik děláte správně: Měli byste cítit napětí ve svalech v zadní části stehen a k tomu pocit lehkého pálení.

3. Tónování vnitřní části stehen

Tónování horní části nohou, hýždí a abs.

 

  • Počáteční pozice: Lehce na zádech, držte nohy zvednuté a překřižte lehce pravou nohu přes levou. Obě mějte napnuté a následně je stlačte proti sobě. Ohněte kolena směrem do stran a pak se vraťte do výchozí polohy.
  • Důležité: Vaše nohy by měly být vždycky napnuty a stlačeny proti sobě.
  • Opakujte: 10x na pravou nohou a 10x na levou nohu
  • Prověřte, jestli cvik děláte správně: Měli byste cítit tlak v nohou.

 

Bonusovka

Jedna z největších výhod této série cviků je, že může být dost užitečná hlavně pro ty lidi, kteří trpí na otoky nohou doprovázené křečovými žílami.

On ale existuje způsob, jak se zbavit těchto potíží, které se dost často kombinují s pocitem unavených nohou, pakliže to není způsobeno nějakou nemocí, ale způsobem života, který není zdravý, například práce vsedě, nesprávné obutí a v neposlední řadě i málo fyzické aktivity.

 

Odborníci jsou pro 3 jednoduchá pravidla!

  • Chůze. Někomu to může přijít zvláštní, ale čím víc se chodí, tím méně se Vaše nohy zvětšují a zhoršují. Asi to nejdůležitější je mít obuv, která spadá mezi co nejpohodlnější. Optimální dávka chůze je 30 – 60 minut 3 krát týdně. Jestli chcete, aby se Vám urychlil průtok krve, procházejte se 10 minut každé 2 hodiny.
  • Cvičení na kotníky. Když si někdy vzpomenete, tak ohýbejte kotníky 20 – 30 krát, vytahujte prsty směrem k tělu a zase od něj. Tento druh cvičení zlepšuje krevní oběh a také pomůže odstranit přebytečné tekutiny.
  • Jestli máte v oblibě fitness, můžete se jít koupat, případně zkusit vodní aerobik. „Cvičení“ proti tlaku vody – i ono dokáže pomoci zlepšit průtok krve u nohou.

 

Co si však Vy sami myslíte o těchto cvicích ke zlepšení zdraví Vašich nohou? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích níže.