Lomená svíčka, relaxační zázrak, který by měl každý člověk zkusit

Každý člověk by měl zkusit toto pravidlo večer, když končí únavný den. Stačí si lehnout a zvednuté nohy opřít o stěnu. V této pozici vydržte 10 až 15 minut. Nic jiného není potřeba, avšak opakovat by to mělo každý den.

Jedná se o pozici lomené svíčky a jak je zřejmě, je velmi jednoduchá a vhodná pro kohokoliv. Navíc se nemusí řešit věk. Stačilo pár měsíců a výsledky se díky tomuto jednoduchému cviku dostavily.

Nohy mají sklon k natékání a únavě, což není nic převratného. Vybočené kosti na nohách jsou problém z hlediska sehnání vhodných bot. Kdo tráví celý pracovní den u počítače, tak se zákonitě musí cítit vyčerpaně. Jestli není možnost ke cvičení nebo minimálně k procházce po práci, tak tělo to pozná a projeví se to negativně, právě díky dlouhému sezení.

Kdo se už někdy dozvěděl o tomto cvičení, tak byl možná zvědavý, jak to, že stačí jen opřít nohy o stěnu a to je vlastně taková terapie. Jedná se o základní pozici z jógy, takže na tom není až tak nic k divení, i když je to převratné.

Musíte v této pozici vydržet minimálně 5 minut, abyste se cítili jako znovuzrození. Únava přejde, tělo ožije a mysl bude jasná. Právě tomu, že Vás to nabije, stihnete ještě mnoho dalších věcí.

Ale asi si někdo klade otázku, proč je to tak užitečné. Během dne je tělo pořád v pozici vzpřímené, ale nejvíc mu dělá potíže sezení. Tento cvik dostane tělo do úplně odlišné pozice, než na jakou je běžné.

Účinky jsou dokonalé a vlastně bez námahy – tělo se rychlým způsobem dokáže zregenerovat, odpočinout, odstraní se napětí z páteře, odejde pocit těžkých nohou a zlepší se průtok krve.

Je to prevence proti křečovým žílám

Nyní se podívejte, jak cvičit lomenou svíčku. Kromě toho se něco dozvíte o protahování svalů na nohou, když jsou opřeny o stěnu. užitečné a jednoduché.

Kdo chce, může lomenou svíčku považovat za prevenci vzniku křečových žil. Zlepšuje se žilní odtok, otoky nohou a navíc zmizí pocit únavy.

Jak být správně v poloze lomené svíčky?

  1. V józe se to jmenuje Viparita Karan. Předpokládá se, že když člověk stojí na nohou, tak stárne a v obrácené pozici se všechny procesy těla navrací a on tak se stává mladším. Maximální užitek se dostaví, pokud budete v této poloze v absolutní tichosti.
  2. Ležte na zádech, boky by měly být asi 30 cm od stěny. Pokrčte kolena a opřete chodidla o stěnu. Ujistěte se, že boky jsou v pravém úhlu ke stěně.
  3. Narovnejte si nohy, opírejte je o stěnu s celým povrchem, nechte kolena rovně, uvolněte nohy. Kdo by řekl, že prevence křečových žil je tak jednoduchá.
  4. Položte si pod hlavu polštář, měl by být pohodlný. Zavřete oči a dýchejte zhluboka. Položte si jednu ruku na břicho a druhou na srdce.
  5. 5. Sledujte dýchání, nádech na 2 etapy, výdech na 4. Pokuste se uklidnit    své myšlenky, poslouchejte pouze dýchání.

Tohle je důležité pro ty lidi, kteří trpí pracovním stresem a trápí je nespavost. Klidné vědomé dýchání v obrácené pozici uzdraví nervový systém a dodá pocit rovnováhy.

Jestli máte těžké dýchání a nedokážete přestat vnímat vnější myšlenky, zkuste tohle. Když máte pocit, že se začínáte rozptylovat, zkuste točit očima ve směru hodinových ručiček. Se zavřenýma očima je to jednoduché. Jedná se o hýbání očními bulvami, které obnovuje koncentraci a nasměruje Vás do vědomého stavu, ve kterém je jednodušší ovládat dech a to, co děláte.

Rotace s očima napomáhá, i když jste například podráždění, netrpěliví a ve stresu, účinek se totiž dostaví okamžitě.

Zůstaňte v této ásaně 10 – 15 minut. Opatrně se odtáhněte od stěny, chvíli ležte, otočte se na pravou stranu a postavte se.

Tahle pozice dokáže zlepšit paměť, jelikož se během ní prokrvuje mozek. Dále se stimuluje činnost štítné žlázy a dalších endokrinních žláz, protože se obklopují čerstvou krví. Když se provádí pravidelně, tak zpomaluje stárnutí, vyhladí vrásky a vzhled pokožky se zlepší. Kromě toho se ještě zlepší trávení.

Pozice lomené svíčky kromě toho, že je příjemná, i relaxační. Tělo se uvolní a odpočívá, čímž navozuje příjemné pocity.

Vyzkoušejte a uvidíte sami!